وبلاگ

تفاوت بین سقف های شیب دار آردواز و آندوویلا چیست؟

جنس ورق آردواز سیمانی و جنس ورق آندوویلا ایزوگام اشباع شده میباشد اما هر دو با زیرسازی چوب نصب میشوند

همه چیز در مورد سقف‌های شیب دار آردواز و آندوویلا

همانطور که می دانید یکی از اجزای ساختمان که نقش به سزایی در طول عمر ساختمان شما دارد و از این رو حائز اهمیت است، سقف آن می‌باشد. اولین و مهم‌ترین معیاری که برای انتخاب سقف یک ساختمان و یا ویلا به آن توجه می‌شود، شرایط آب و هوایی محیطی است که ساختمان و یا ویلا در آن ساخته می شود. یک انتخاب اشتباه برای سقف ساختمان و یا ویلا موجب می‌شود که در آینده ساختمان شما آسیب ببیند و طول عمر آن کاهش پیدا کند.

با توجه به نکات گفته شده، امروزه از سقف‌های شیبدار در تمامی شرایط جغرافیایی با هر نوع آب و هوایی استفاده می‌شود. سقف‌های شیبدار به دو شکل سقف‌های شیبدار سرد و گرم طراحی و ساخته می‌شوند، از این رو متناسب با هرگونه محیط جغرافیایی و شرایط آب و هوایی می‌باشند. در این مقاله به معرفی اجمالی سقف‌های شیروانی آردواز و آندوویلا می پردازیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم. از این رو اگر با این دو مدل از سقف‌های شیبدار به خوبی آشنایی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را دنبال کنید.

سقف شیب دار آردواز

آردواز از ترکیب سیمان، آزبست، الیاف معدنی یا همان پنبه نسوز، الیاف مصنوعی و البته مواد شیمیایی با آب طراحی و ساخته شده است. می‌توان گفت که یکی از اولین پوشش‌های سقف‌های شیب دار، سقف شیب دار آردواز می‌باشد و اکثر مردم به خوبی با آن آشنایی دارند. طراحی ظاهری ورق های آردواز به شکل پله‌ای می‌باشد و از این نوع ورق ها در جاهای مختلف یک ساختمان و یا ویلا مانند شیب‌های متفاوت در سطوح بالایی ساختمان بر روی نمای اصلی، بالای پنجره‌ها، سقف ساختمان‌های ویلایی، پوشش آلاچیق، اتاقک‌های کلبه‌ای، ورودی‌های مجتمع‌ها، اجرای سردرب پارکینگ و غیره استفاده می‌کنند.

ورق‌های آردواز در برابر آلودگی هوا مقاومت بالایی دارند، به گونه‌ای که استفاده از آن‌ها در نمای ساختمان باعث زیباسازی نما می‌شود.

سقف شیب دار آندوویلا و آندولین

ورق آندوویلا از ترکیب سلولز با مواد معدنی طراحی و ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های جالبی که سقف شیب دار آندوویلا نسبت به سایر سقف‌های شیبدار «به ویژه سقف شیب دار آردواز» دارد این است که تنها پوشش سقف شیبداری می باشد که برای انواع سقف‌ها و شیب‌ها مناسب است. به عبارت دیگر می‌توان از آن به عنوان سقف شیب دار آلاچیق، سردرب ورودی‌ها، سایبان، ایوان و غیره استفاده کرد.

عکس زیر مربوط به ورقهای آندوویلای ترکیه در سه رنگ سبز، قهوه‌ای و قرمز می‌باشد.

ورقهای آندوویلای ترکیه با رنگ بندی متنوع
ورق های آندوویلای ترکیه در سه رنگ سبز، قهوه‌ای و قرمز

ویژگی های آندوویلا در یک نگاه

یکی از ویژگی‌های سقف شیبدار آندولین و آندوویلا، وزن سبک آن است، در نتیجه هیچگونه وزن اضافه‌ای را به سقف وارد نمی‌کند و از این رو باعث طول عمر ساختمان شما می‌شود. سقف شیب دار آندوویلا به گونه‌ای طراحی شده است که دارای رنگ بندی‌های متنوع با زمینه‌های سایه روشن می‌باشد.

نحوه رنگ آمیزی سقف‌های شیب دار آندوویلا به صورت رنگ دانه است. در این روش رنگ به داخل تایل نفوذ می‌کند، از این رو رنگ سقف‌های شیب دار آندوویلا به هیچ وجه از بین نخواهد رفت و یا تغییر رنگ نخواهند داشت. علاوه بر این پس از طی کردن مرحله رنگ آمیزی، رنگی که بر روی سقف‌های شیب دار آندوویلا از آن استفاده شده است به هیچ وجه پوسته پوسته نخواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های سقف شیبدار آندولین و آندوویلا می‌توان به مقاومت این نوع سقف شیبدار در برابر رطوبت اشاره کرد. در هنگام بارش باران و برف، آب به لایه‌های زیرین این نوع سقف شیب دار نفوذ نخواهد کرد. این نوع سقف شیب دار نوعی عایق صوتی نیز محسوب می‌شود، چرا که از ورود صدای باران به داخل ساختمان و یا ویلا که ناشی از برخورد قطرات باران به سقف می‌باشد، جلوگیری می‌کند.

از آن جایی که این نوع از سقف‌های شیب دار این امکان را دارند که بر روی هر نوع شیبی نصب و اجرا شوند، نصب آن‌ها سریع و آسان می‌باشد. سقف‌های شیب دار آندوویلا در برابر تغییر شرایط جوی مقاومند و دارای طول عمر بالایی می‌باشند. همچنین به دلیل اینکه از لایه ضد زنگ در طراحی و ساخت سقف‌های شیب دار آندوویلا استفاده می‌شود، دارای مقاومت بالایی در برابر تابش نور خورشید می‌باشند.

عکس زیر مربوط به ورقهای آندولین ترکیه در ابعاد 95 سانتی متر در 2 متر می‌باشد که در رنگ بندیهای قرمز، قهوه‌ای و سبز وارد می‌شود.

تفاوت بین سقف های شیب دار آردواز و آندوویلا چیست؟
ورق آندولین ترکیه در ابعاد 95 سانتی متر در 2 متر در رنگ بندی های قرمز، قهوه‌ای و سبز

مجری برتر سقف‌های شیب دار آردواز و آندوویلا

اجرای سقف شیبدار با متریال آردواز و آندوویلا و سایر خدمات اجرایی و فروش ورق آندولین اصلی توسط شرکت ویلانما در اقصی نقاط ایران عزیز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ویلایی دماوند، آبسرد، گیلاوند، مناطق شمال ایران اعم از نور، رویان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمک آبرود، کلاردشت، کلارآباد، نوشهر و نیز استان‌های کرمان، اصفهان، شیراز، قم، کاشان و تمام مناطق ویلایی و همچنین همه استان‌های ایران با حمل و نصب به صورت کامل و به قیمت روز تهران انجام می‌شود. شهرهای خارج از محدوده تهران برای استقرار اکیپ اجرایی شرکت باید از طرف کارفرما اسکان تهیه گردد.

لطفا قبل از هرگونه انتخابی در رابطه با اجرای انواع پوشش سقف، رزومه شرکت ویلانما را مشاهده کرده و با کارشناسان ما بصورت رایگان مشاوره کنید. ما از لحظه تصمیم گیری تا اتمام کار با شما هستیم.

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا