وبلاگ

تفاوت بین ورق آندوویلا با ورق سنگریزه ای دکرا چیست ؟

آندوویلا و دکرا هر دو با زیرسازی استاندارد چوب روسی باید نصب شوند

متریال آندوویلا یا متریال دکرا؟ کدام را انتخاب کنیم؟

تنوع بالای سقف‌های شیبدار باعث شده است تا خریداران و مشتریان این نوع از سقف‌ها به خوبی با انواع آن آشنایی نداشته باشند و نتوانند مناسب‌ترین پوشش را انتخاب کنند. از این رو تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله به بررسی دو نوع از سقف‌های شیب دار شامل سقف‌های شیب دار آندوویلا و سقف‌های شیب دار دکرا بپردازیم و تفاوت‌های آن‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند هستید تا با این دو نوع سقف‌ شیبدار آشنا شوید، ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایید.

ورق آندوویلا از چه جنسی ساخته شده است؟

ورق‌های آندوویلا از الیاف سلولزی طبیعی ساخته شده‌اند که پس از مرحله ترکیب با چنین الیاف طبیعی، با نوعی رنگ دانه طبیعی ترکیب و فشرده می‌شوند. این ترکیب باعث می شود تا متریال آندوویلا، ضد آب و کاملا مستحکم و مقاوم باشد. می‌توان گفت که ورق‌های آندوویلا اولین رتبه را در سبک‌ترین متریال های مورد استفاده برای ساخت سقف‌های شیب دار دارند، چرا که وزن آن‌ها در هر مترمربع تنها 3.5 کیلوگرم می‌باشد. در واقع ورق‌های آندوویلا جزو سبک‌ترین ورق‌های تشکیل دهنده سقف‌های شیبدار به حساب می آیند.

یکی از ویژگی‌های جالب و باور نکردنی ورق‌های آندوویلا این است که این نوع از ورق‌های سقف‌های شیب دار براساس استاندارد مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و مشخص شده است که قادر به تحمل 350 کیلوگرم وزن در هر مترمربع هستند. این قابلیت و تحمل وزن بالا بی نظیر است. ورق‌های آندوویلا علاوه بر اینکه نقش موثری در سقف‌های شیب دار دارند نوعی عایق صدا نیز محسوب می شوند، به گونه‌ای که عایق صدای آنها تا 40 دی بی می‌باشد.

مزیت عایق صدای متریال های آندوویلا بیشتر در مناطق شمالی و پر بارش کشور مشخص می‌شود، چرا که از ورود هرگونه صدای باران به درون محوطه ساختمان و یا ویلا که ناشی از برخورد قطرات باران به سقف می‌باشد جلوگیری می‌کند. به همین دلیل فروش ورق آندولین و آندوویلا در این مناطق بیشتر از گذشته شده است.

ورق‌های آندوویلا در برابر سرما و گرما مقاومت و استحکام خود را تا حد زیادی حفظ می‌کنند. این نوع از سقف‌های شیب دار در دمای حداقل 30- و حداکثر 105 درجه سانتی گراد نیز دوام می‌آورند. در نهایت باید بگوییم که در رنگ آمیزی سقف‌های شیب دار آندوویلا از موادی ضد اشعه ماوراء بنفش و یا بهتر است بگوییم مواد ضد یو-وی استفاده می‌شود، از این رو در اثر تابش مستقیم نور خورشید دچار هیچ گونه آسیب دیدگی نمی‌شوند.

نحوه زیرسازی و اجرای ورق آندوویلا

در سقف‌های شیب دار آندوویلا نیازی نیست که هزینه اضافی جهت خرید عایق کنار بگذارید تا در زیر ورق‌های آندوویلا از عایق استفاده کنید، چرا که ضریب هدایت این نوع از سقف‌های شیب دار 400 برابر کمتر از ورق‌های گالوانیزه می‌باشد. علاوه بر این، ورق‌های آندوویلا دچار قارچ و یا کپک زدگی نمی‌شوند.

جهت اجرای زیرسازی ورق آندوویلا، پس از اجرای خرپاسازی با پروفیل فلزی که اصولاً از پروفیل 40*80 استفاده می‌شود، شاسی کشی با چوب چهارتراش صورت می‌گیرد که با پیچ سرمته دار جذب پروفیل می‌شود. پس از چوب کشی، دو مدل زیرسازی جهت نصب آندوویلا وجود دارد که شکل استاندارد اجرای آن استفاده از چوب او اس بی می‌باشد. با این عمل کل سقف شیبدار پوشش کامل پیدا می‌کند و می‌توان به راحتی روی سقف راه رفت.

مدل و فرم اجرایی دیگری هم هست که از چوب چهارتراش با فاصله 30 سانت استفاده می‌شود، اما به دلیل گران بودن هزینه چوب او اس بی بیشتر مردم به سمت خرید چوب چهار تراش روی می‌آورند. نکته‌ای که در استفاده از چوب چهارتراش بسیار حائز اهمیت است این است که تردد روی سقف حتی الامکان صورت نگیرد، زیرا ممکن است آسیب جدی به سقف وارد شده و کارفرما متحمل هزینه‌ای حتی بیشتر از چوب osb شود.

متریال سنگریزه‌ای دکرا
دکرا از لایه فولاد، لایه زینک آلومینیوم، لایه اکرلیک رزین، لایه پایه‌ای، لایه سنگریزه و لایه لعاب تشکیل شده است.

متریال سنگریزه‌ای دکرا

حال نوبت به آشنایی با ورق سنگریزه‌ای دکرا می‌رسد. دکرا خود نوعی از متریال های سقف‌های شیب دار می‌باشد که از چندین لایه تلفیقی شامل لایه فولاد Steel Base، لایه زینک آلومینیوم Zinc – Aluminum، لایه اکرلیک رزین Acrylic Resin، لایه پایه‌ای Basecoat، لایه سنگریزه Stone Chips و لایه لعاب Over Glaze تشکیل شده است.

از ویژگی‌های ورق‌های دکرا می‌توان به وزن سبک آن‌ها اشاره کرد. این ورق ها دارای تنها 7 کیلوگرم وزن در هر مترمربع می‌باشند. لازم است اشاره کنیم که ورق‌های دکرا در برابر زلزله، یخ زدگی، باد، طوفان و گردباد تا سرعت باورنکردنی 200 کیلومتر در ساعت استحکام و مقاومت دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های ورق‌های دکرا که شاید شنیدنش برای شما جالب باشد، این است که سقف شیب دار دکرا می‌تواند وزن برف را تا 360 کیلوگرم تحمل کند.

در اجرای انواع سقف‌های شیبدار، از ورق‌های سنگریزه‌ای دکرا استفاده می‌شود. به دلیل کیفیت بالای ورق دکرا و همچنین عمر بالای این متریال کلاسیک در شرایط جوی مختلف، متریال دکرا جزو بهترین پوشش‌های سقف شیروانی شناخته شده است. محبوبیت این ورق به گونه ای است که با گذشت حدودا دو دهه از وارد شدن دکرا به کشورمان، هنوز هم مردم به خرید این ورق اقدام می‌کنند. ورق دکرا در هر شرایط جوی جوابگو می باشد و داشتن چهره زیبای این متریال در دو قالب کلاسیک و ورق شینگل لانه زنبوری یا طرح پیانو، به سقفهای شیروانی ابهت زیادی بخشیده است.

اجرای سقف شیروانی با ورق‌های طرح سفال کلاسیک

از ورق‌های طرح سفال کلاسیک که در همان قالب دکرا در داخل کشور تولید می‌شود نیز جهت پوشش انواع سقفهای شیبدار استفاده می‌شود. می‌توان گفت این نوع از متریالهای سقف‌ شیبدار نیز قابلیت استفاده بر روی انواع سقف شیبدار را دارند.

ورق رایکا که تولید شرکت بام تایل می‌باشد، یکی از متریالهای داخلی است که با جنس ورق گالوالوم و آلوزینک تولید می‌شود و تنها تفاوت آن با ورق دکرا این است که به جای سنگریزه‌های طبیعی از سه نوع رنگ (چرمی، مدرن و پلی اورتان) استفاده شده است. لازم به ذکر است که ورق‌های طرح سفال کلاسیک نیز دارای همپوشانی بی نظیری می‌باشند. این ویژگی در میان دیگر ورق‌های سقف‌های شیب دار به ندرت دیده می‌شود.

فروش ورق رایکا و اجرای آن با قیمت مناسب و سایر خدمات اجرایی شرکت ویلانما در اقصی نقاط ایران عزیز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ویلایی دماوند، آبسرد، گیلاوند، مناطق شمال ایران اعم از نور، رویان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمک آبرود، کلاردشت، کلارآباد، نوشهر و همچنین استان‌های کرمان، اصفهان، شیراز، قم، کاشان و تمام مناطق ویلایی و همچنین همه استان‌های ایران با حمل و نصب به صورت کامل و به قیمت روز تهران انجام می‌گردد. تنها در شهرهای خارج از محدوده تهران جهت استقرار اکیپ اجرایی شرکت باید از طرف کارفرما اسکان تهیه گردد.

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا