وبلاگ

مقایسه سقف های شیب دار دکرا و آندوویلا با یکدیگر

ورق دکرا و آندوویلا هر دو به صورت تایلی تولید میشوند

همه چیز در مورد سقف‌های شیب دار دکرا و آندوویلا

مطمئنا نام سقف‌های شیب دار را شنیده‌اید اما ممکن است به طور کامل با آن‌ها آشنایی نداشته باشید. در تعریف این سقف ها باید بگوییم که سقف‌های شیب دار سقف‌هایی هستند که بیشتر از آن‌ها در مناطق مرطوب و بارانی استفاده می‌شود، چرا که هیچ نیازی به برف روبی ندارند و از هرگونه نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند.

حال که با تعریف سقف‌های شیب دار آشنا شدید، به ذکر این نکته می پردازیم که سقف‌های شیب دار دارای انواع بسیاری هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی کامل سقف‌های شیب دار سنگریزه‌ای و سقف‌های شیب دار کامپوزیتی بپردازیم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم. سقف‌های شیب دار سنگریزه‌ای شامل سقف‌های دکرا و فورتیزا و سقف‌های شیب دار کامپوزیتی شامل سقفهای آندولین و آندوویلا می باشند.

ساختار ورقهای سنگریزه‌ای

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا از جمله سقف‌های شیب دار سنگریزه‌ای می‌باشند. تایل سنگریزه ای یکی از انواع محصولات سقف های شیروانی است که از جنس مقاومی برخوردارند و نمای زیبایی به ساختمان می بخشند. این نوع سقف دارای وزن کم با استحکام بالا و نیز سرعت بالا در هنگام نصب میباشد. ورق دکرا از لایه های متعددی تشکیل شده‌ است که هر لایه ویژگی و خاصیتی  مجزا به ورق می بخشد. در ادامه این لایه ها به صورت مختصر توضیح داده شده است.

-لایه اول: اولین لایه تشکیل دهنده این نوع از سقف‌های شیب دار، لایه فولادی می‌باشد که با استفاده از سنگریزه‌های طبیعی رنگی پوشیده شده‌ است. مقاومتی که سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا دارند، به مراتب بیشتر از سایر پوشش‌های سقف‌های شیب دار می‌باشد. سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا دارای طول عمر بالایی هستند، به گونه‌ای که طول عمر آن‌ها 2 یا حتی 3 برابر بیش‌تر از سایر پوشش‌های سقف‌ است. میزان طولی که در هنگام ساخت سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا به آن پرداخته می‌شود بی نظیر است، زیرا ورق‌های دکرا و فورتیزا در هم قفل می‌شوند و تا یک مترمربع را پوشش می‌دهند.

-لایه دوم: دومین لایه‌ای که در ساخت سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا از آن استفاده شده است، لایه آلوزینک می‌باشد. این لایه یک ورق آلیاژی است و وظیفه آن محافظت از سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا در برابر باران های اسیدی و تغییر شرایط جوی می‌باشد.

-لایه سوم: لایه سوم در ساخت سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا، لایه رزین اکریلیکی می‌باشد و وظیفه آن محافظت از دومین لایه یعنی لایه آلوزینک است.

-لایه چهارم: چهارمین لایه سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا لایه‌ای چسبنده است که باعث می‌شود سنگریزه‌ها به لایه قبلی یعنی آلوزینک محکم بچسبند، به گونه‌ای که در آینده دچار ریزش نشوند و ثابت باقی بمانند.

-لایه پنجم: پنجمین لایه‌ای که از آن در ساخت ورقهای دکرا و فورتیزا استفاده شده است، لایه‌ای از سنگریزه‌های طبیعی است. این لایه عایق صوتی می‌باشد و از انتقال صدای باران به داخل خانه جلوگیری می‌کند.

-لایه آخر: آخرین لایه تشکیل دهنده سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا، لایه لعابی است که وظیفه آن شفاف نشان دادن سقف‌های شیب دار دکرا و فورتیزا می‌باشد.

عکسی که در پایین ملاحظه می‌فرمایید مربوط به سه مدل از رنگ بندی ورقهای سنگریزه‌ای فورتیزا می‌باشد.

ورق های سنگریزه‌ای فورتیزا
سه مدل رنگ بندی ورق های سنگریزه‌ای فورتیزا

ویژگیهای ورق آندولین و آندوویلا

اکنون نوبت به بررسی سقف‌های شیبدار آندوویلا و آندولین می‌رسد. امروزه فروش ورق آندولین و آندوویلا نسبت به گذشته بیشتر شده است که بارزترین و مهم‌ترین دلیل آن ویژگی کم وزن بودن این سقف‌ها می‌باشد. ویژگی کم وزن بودن و یا بهتر است بگوییم سبک بودن، باعث شده است تا نصب سقف‌های شیبدار آندوویلا و آندولین سریع‌تر و آسانتر صورت گیرد. با وجود نصب سریع و آسان، هزینه‌های نصب آن‌ها نیز کم می‌باشد و شما با انتخاب این نوع از پوشش‌های سقف‌های شیبدار می‌توانید صرفه جویی ویژه ای در هزینه‌های خود داشته باشید.

یکی از مزیت‌های مهم و مشترک بین ورقهای آندوویلا و آندولین با ورق طرح سفال پرچین که به لطف وزن کم آن‌ها می‌باشد، این است که استفاده از این نوع سقف‌های شیبدار مناسب‌ترین و بهترین گزینه جهت مناطق زلزله خیز است. دلیل این امر آن است که در صورت وقوع زلزله، خراب شدن سقف و ریزش آن هیچ گونه تلفاتی نخواهد داشت.

جنس اصلی سقف‌های شیب دار آندولین و آندوویلا از بیتومن و الیاف طبیعی است. از دیگر ویژگی‌ها و مزایای سقف‌های شیبدار آندولین و آندوویلا می‌توان به عدم نفوذ پذیری آب در آن‌ها، مقاومت در برابر پوسیدگی، قدرت تحمل بار تا وزن 350 کیلوگرم، عایق صدا تا 40 دسی بل، مقاومت در برابر اسید و نمک، نصب آسان و مقرون به صرفه بودن نصب آن نسبت به سایر سقف‌های شیب دار اشاره کرد. جالب است بدانید که ضریب هدایت گرما در این نوع از سقف‌های شیب دار به داخل محوطه خانه و یا ویلا بسیار کم می‌باشد.

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا