وبلاگ

مقایسه انواع فرم های ورق گالوانیزه با یکدیگر

ورق شیروانی در فرم های متنوع تولید میگردد

آشنایی با انواع فرم‌های ورق گالوانیزه شیروانی

ورق شیروانی گالوانیزه در دو نوع ورق گالوانیزه رنگی و غیر رنگی طراحی و ساخته می‌شود. جنس ورق گالوانیزه، یک ورق آهنی است که با فلز روی پوشانده شده است و بدین ترتیب ورق گالوانیزه غیر رنگی و معمولی ساخته می‌شود. ورق گالوانیزه رنگی نیز به همین شکل از یک ورق آهنی ساخته شده است و تنها تفاوت آن با ورق گالوانیزه غیر رنگی در این است که با یک لایه رنگی کوره‌ای و یا بهتر بگوییم که با لایه الکترواستاتیک، پوشانده می شود.

ورق‌ گالوانیزه رنگی در فرم‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. این فرم‌ها شامل ورق‌های گالوانیزه رنگی با فرم سینوسی یا کرکره شیروانی، فرم ذوزنقه، طرح سفال پالرمو، طرح سفال ژنوا، طرح شادولاین، فرم تیزه و فرم برش داده شده به صورت آبرو شیروانی می‌باشند. در ادامه مقاله قصد داریم به مقایسه کاربرد ورق گالوانیزه رنگی با فرم ذوزنقه و ورق گالوانیزه رنگی با فرم سینوسی یا کرکره شیروانی بپردازیم.

رنگ پودری الکترواستاتیک چیست؟

در ابتدا قبل از پرداختن به تفاوت میان این دو نوع فرم ورق گالوانیزه؛ قصد داریم شما را با رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک آشنا کنیم که ورق گالوانیزه معمولی و غیر رنگی را به ورق گالوانیزه رنگی تبدیل می‌کند و نقش ویژه‌ای در طراحی ورق‌های گالوانیزه دارد.

پوشش رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک به گونه‌ای می‌باشد که از ذرات ریز و خشک رزین ساخته شده است. عملکرد پودر رزینی که در ساخت رنگ الکترواستاتیک از آن استفاده می شود بدین شکل است که بر روی سطح مورد نظر پاشیده می‌شوند و به سطح فلزی می‌چسبند. به دلیل اینکه قطعه کار به زمین متصل شده است، در نتیجه دارای بار منفی است و ذرات رزین را به خود جذب می‌کند. این امر باعث می‌شود تمامی سطح ورق‌ گالوانیزه پوشش داده شود و ورق‌های گالوانیزه غیر رنگی و معمولی به ورق‌های گالوانیزه رنگی تبدیل شوند.

در حالت رنگ آمیزی ورق‌ گالوانیزه به این روش، میزان رنگی که به هدر می‌رود بسیار کم می‌باشد و تنها 10 درصد برآورد شده است.

عکس پایین مربوط به اجرای پوشش سقف شیروانی با ورق رنگی ذوزنقه آبی می‌باشد.

مقایسه انواع فرم های ورق گالوانیزه با یکدیگر
اجرای پوشش سقف شیروانی با ورق رنگی ذوزنقه آبی

مزیت‌ رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک چیست؟

یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک مقاومت و استحکام بالای آن است، به گونه‌ای که به هیچ وجه دچار خراشیدگی و پوسته پوسته شدن نمی‌شود.

موارد کاربرد و فروش ورق گالوانیزه رنگی شامل ساخت سقف‌های کاذب، نماهای دکوراتیو و البته نماهای ساختمان، بدنه‌های انبارها و کارگاه‌ها، ساخت بدنه دیگ‌های بخار و ماشین آلات صنعتی، سردخانه‌ها، ساخت بدنه‌های کیس های کامپیوتر و ساخت بدنه‌های لوازم آشپزخانه منزل مانند اجاق گاز، یخچال، ماشین لباس شویی و آبگرمکن می باشد. یکی دیگر از موارد کاربرد ورق‌های گالوانیزه رنگی صنعت حمل و نقل است، از این رو می‌توان گفت رنگ الکترواستاتیک نقش مهمی در صنعت ورق‌های گالوانیزه داشته و باعث شده است ورق‌های گالوانیزه رنگی در تمامی صنعت‌ها کاربرد داشته باشند.

عکس اجرایی در پایین مربوط به پوشش سقف ویلا به صورت سه طبقه‌ای با ورق چرمی کلاسیک تایلی پرسی می‌باشد.

پوشش سقف ویلا به صورت سه طبقه‌ای
پوشش سقف ویلا به صورت سه طبقه‌ای با ورق چرمی کلاسیک تایلی پرسی

کاربرد ورقهای گالوانیزه ذوزنقه و ورقهای گالوانیزه سینوسی

پس از بررسی رنگ الکترواستاتیک که تأثیر بسزایی در مقاومت و استحکام ورق‌های گالوانیزه دارد، نوبت به مقایسه دو فرم گوناگون از ورق‌ گالوانیزه؛ که شامل ورق‌های گالوانیزه با فرم ذوزنقه و ورق‌های گالوانیزه با فرم سینوسی یا کرکره شیروانی می‌باشند می‌رسد. ادامه مقاله را مطالعه کنید تا تفاوت بین این دو نوع ورق‌ گالوانیزه و موارد کاربرد هر یک از آن‌ها را به خوبی متوجه شوید.

ورق‌های گالوانیزه رنگی با فرم ذوزنقه دارای مقاومت بالاتری نسبت به ورق‌های گالوانیزه با فرم سینوسی و یا کرکره شیروانی می‌باشند، اما از جهت پوشش دیوارها و سقف‌ها کارایی پایین تری نسبت به ورق‌های گالوانیزه با فرم سینوسی دارند. در واقع، ورق‌های گالوانیزه طرح ذوزنقه در تضاد کامل با ورق‌های گالوانیزه فرم سینوسی به سر می‌برند و دارای مقاومت بالا اما کارایی پایینی می‌باشند. از این رو توجه داشته باشید که موارد کاربرد ورق‌های گالوانیزه رنگی فرم سینوسی، مکان‌هایی است که در آنها بارش باران و تردد کم می‌باشد.

مقایسه انواع فرم های ورق گالوانیزه با یکدیگر
در رنگ پذیری انواع ورق‌، نوع ورق یا همان متریال مهم‌ترین قسمت می‌باشد.

تاثیر کیفیت ورق در رنگ پذیری آن

در ترکیب رنگ بندی های انواع ورق‌، نوع ورق یا همان متریال مهم‌ترین قسمت است. در بین متریال ایرانی در حال حاضر ورق شهرکرد بهترین کیفیت را به لحاظ انعطاف و رنگ پذیری دارد. دقت در تشخیص نوع ورق بسیار اهمیت دارد. ورقهای گالوانیزه‌ای که از کشور چین وارد ایران می‌شود، پایین‌ترین کیفیت رنگ پذیری را دارند و اگر دقت کنید بیشتر ورقهای سقف شیروانی که تغییر رنگ در آنها ایجاد شده یا رنگ ورق بلند شده است، ورقهای چینی موجود در بازارند که کیفیت مناسبی ندارند.

با دقت در انتخاب متریال های پوششی مناسب جهت سقف های شیبدار می‌توانیم متریالی با کیفیت و ماندگار انتخاب کنیم، به شرطی که با داشتن معلومات بالا در رابطه با انواع ورق های سقف شیب دار به شکلی عمل کنیم که برای یک سقف ویلا دوبار هزینه نکنیم. به قول معروف در هر حرفه‌ای و شغلی باید کار را به کاردان سپرد.

مقایسه انواع فرم های ورق گالوانیزه با یکدیگر
اجرای استاندارد سقف شیروانی و کاهش هزینه ها

اجرای با کیفیت سقف شیروانی و مزایای آن

متاسفانه در اکثر مواقع کسانی که در زمینه اجرای سقف شیروانی مهارت کافی و لازم ندارند، به این حرفه سخت و در عین حال خطرناک ورود می‌کنند و بدون اطلاعات با کارفرما قرارداد می‌بندند و نه تنها نمی‌توانند به طور اصولی سقفی آب بندی شده و مستحکم تحویل کارفرما بدهند، بلکه خود کارفرما را نیز به مشکل عدم امنیت جانی می‌اندازند.

اخیرا آهنگران بیشتر در سیستم اجرای سقف شیروانی ورود و دخالت می‌کنند، در حالی که حتی از مدل اوورلب متریال های سقف شیبدار هم که ساده‌ترین بخش پوشش سقف شیروانی است اطلاعی ندارند. بنابراین تاکید می‌شود برای ساخت شیروانی و داشتن امنیت در استفاده از سقف ویلای خود، حتما با پیمانکار یا شرکتی قرارداد ببندید که رزومه‌های اجرایی در مناطق مختلف کشور داشته باشد و پروژه شما را حداقل تا 5 سال گارانتی نماید تا با خیالی آسوده از ویلای خود بهره ببرید.

شرکت ویلانما در جهت اجرای انواع متریال های وارداتی و داخلی با ارائه بالاترین و با کیفیت‌ترین رزومه‌های اجرایی در اقصی نقاط ایران با گارانتی 5 ساله و خدمات عالی در خدمت هم میهنان عزیز و گرامی می‌باشد. پیش از هر اقدامی جهت خرید انواع ورقهای شیروانی سقفی و همچنین جهت اجرای سقف شیروانی از مشاوره رایگان این شرکت بهره مند شوید. شرکت ویلانما سقف ویلای شما را به رایگان طراحی می‌نماید.

اجرای سقف شیروانی با انواع فرم های ورق گالوانیزه؛ و کلیه خدمات اجرایی شرکت ویلانما در اقصی نقاط ایران عزیز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ویلایی دماوند، آبسرد، گیلاوند، مناطق شمال ایران اعم از نور، رویان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمک آبرود، کلاردشت، کلارآباد، نوشهر و همچنین استان‌های کرمان، اصفهان، شیراز، قم، کاشان و تمام مناطق ویلایی و همچنین همه استان‌های ایران با حمل و نصب به صورت کامل و به قیمت روز تهران اجرا می شود. برای شهرهای خارج از محدوده تهران برای استقرار اکیپ اجرایی شرکت باید از طرف کارفرما اسکان تهیه گردد.

قیمت‌ تولید و فروش انواع متریالهای شیروانی

قیمت‌های تولید و فروش انواع متریالهای شیروانی به شرح ذیل می‌باشد:

 

جنس متریال

 

    نوع متریال  جنس رنگ متریال    ابعاد متریال    ضخامت متریال    قیمت متریال

  تاریخ اعلام قیمت

 

گالوانیزه

 

   سینوسی، ذوزنقه، شادولاین         بدون رنگ    عرض 1.25*

طول دلخواه

50/. میلیمتر     هر متر مربع 1/350/000 ریال           1400/09/21
 

گالوانیزه

 

سینوسی، ذوزنقه، شادولاین             رنگی  عرض 1.25*

طول  دلخواه

                       50/.  میلیمتر     هر متر مربع 1/450/000 ریال         1400/09/21
   گالوانیزه     طرح سفال          رنگی عرض 1.25*

طول دلخواه

                      50/.  میلیمتر  هر متر مربع 1/500/000 ریال    1400/09/21

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا