وبلاگ

سقف شیب دار آندولین با تاپ تایل یا تایل سنگریزه ای چه تفاوتی دارد؟

ورقهای سنگریزه ای با جنس گالوالوم و آلوزینک دارای گارانتی 50 ساله

بررسی تخصصی سقف شیبدار آندولین و تایل های سنگریزه‌ای

امروزه از سقف‌های شیبدار در تمامی مناطق و با هر نوع آب و هوایی استفاده می‌شود. سقف‌های شیب دار به دو دسته سقف‌های شیب دار سرد و گرم تقسیم می‌شوند. سقف‌های شیبدار سرد، مخصوص مناطق گرمسیر هستند و سقف‌های شیب دار گرم مخصوص مناطق سردسیر. دلیل این امر آنست که سقف‌های شیب دار گرم، دارای عایق و پنل های خورشیدی می‌باشند. تعبیه عایق در سقف‌های شیبدار گرم باعث می‌شود که این نوع از سقف‌ها، از ورود هر گونه هوای سرد به داخل ساختمان و ویلا جلوگیری کنند و هوای گرم را در داخل محوطهٔ ساختمان و یا ویلا نگه دارند.

فواید استفاده از پنل های خورشیدی در سقف

استفاده از پنل های خورشیدی در سقف‌های شیب دار گرم به این دلیل است که این پنل ها، نور خورشید را جذب می‌کنند و گرمای آن را به داخل ساختمان منتقل می‌کنند. از این رو با استفاده از سقف‌های شیب دار گرم در مناطق سردسیر، می‌توانید در مصرف انرژی به طرز چشمگیری صرفه جویی کنید.

علاوه بر اینکه سقف‌های شیب دار از نظر متناسب بودن با نوع آب و هوا در مناطق مختلف به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند، دارای پوشش‌های مختلفی نیز می‌باشند که در ادامه مقاله شما را با دو نمونه از این سقف‌های شیب دار آشنا می‌کنیم. دو نمونه سقف شیبداری که در اینجا به آن خواهیم پرداخت شامل سقف شیب دار آندولین و تاپ تایل یا تایل سنگریزه‌ای می‌باشند و در انتها نیز به مقایسه این دو نوع سقف شیب دار با یکدیگر می‌پردازیم.

عکس زیر مربوط به اجرا سقف شیبدار با ورق سنگریزه‌ای دکرا به رنگ اوخرایی و با جنس ورق گالوالوم و آلوزینک می‌باشد.

اجرای سقف شیبدار با ورق سنگریزه‌ای دکرا
اجرای سقف شیبدار با ورق سنگریزه‌ای دکرا به رنگ اوخرایی و جنس ورق گالوالوم و آلوزینک

معرفی ورقهای آندولین و آندوویلا

سقف شیب دار آندولین از ترکیب خالص الیاف طبیعی طراحی و ساخته شده است. جالب است بدانید که سقف‌های شیب دار آندولین از درون رنگ می‌پذیرند، چرا که برای رنگ پذیری آن‌ها از یک روش مخصوص استفاده می‌شود و این روش شامل تزریق بیتومن درون ورق‌های سقف‌های شیب دار آندولین می‌باشد. از این رو ورق‌های آندولین رنگ خود را به خوبی حفظ می‌کنند و حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی نیز رنگ آن‌ها به صورت ثابت باقی می‌ماند و دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نمی‌شوند.

یکی از ویژگی‌های این نوع از سقف‌های شیبدار این است که در برابر نفوذ آب بسیار مقام هستند و به دلیل اینکه دارای انعطاف بالایی می‌باشند، به هیچ وجه دچار ترک خوردگی نمی‌شوند. می‌توان گفت سقف‌های شیبدار آندولین یکی از انواع سقف‌های شیب داری محسوب می شود که بسیار سبک است، چرا که وزن هر مترمربع از آنها تنها 3 کیلوگرم می‌باشد. سقف‌های شیب دار آندولین در برابر وزش باد تا سرعت 260 کیلومتر بر ساعت، آتش سوزی و باران مقاومت بالایی دارند، همچنین نصب آنها بسیار آسان و سریع است. این مزایا از دلایل فروش ورق آندولین و آندوویلا خصوصا در شمال کشور می باشد.

عکس زیر مربوط به نصب ورق آندوویلا با رنگ قرمز مشکی می‌باشد.

سقف شیب دار آندولین با تاپ تایل یا تایل سنگریزه ای چه تفاوتی دارد؟
نصب ورق آندوویلا با رنگ قرمز مشکی

ویژگی های ورق سنگریزه‌ای

سقف‌های شیب دار تاپ تایل و یا تایل سنگریزه‌ای از ورق‌های سنگریزه‌ای گالوالیوم که خود آلیاژی از فولاد، آلومینیوم و روی است تشکیل شده‌اند و دارای روکش‌های آلومینیومی و زینک با سنگریزه‌های طبیعی می‌باشند. سقف‌های شیبدار تاپ تایل و یا تایل سنگریزه‌ای از چند لایه شامل لایه لعاب شفاف محافظ آکریلیک، لایه سنگریزه‌ای، لایه پوشش چسباننده اصلی، لایه محافظ سطح، لایه آلیاژ آلومینیوم – روی و لایه هسته فولادی تشکیل شده‌اند.

ورق های تایل سنگریزه‌ای سبک اما مقاوم و مستحکم می‌باشند. نمای استفاده شده در ورقه‌های تایل سنگریزه‌ای نمای بسیار زیبا و جذابی می‌باشد، به گونه‌ای که ظاهر زیبایی را به نمای ساختمان شما می‌دهند. این نوع از سقف‌های شیبدار در برابر هر گونه باران شدید، تابش نور خورشید به صورت مستقیم، طوفان‌های شدید، آتش سوزی و زلزله دارای مقاومت بالایی هستند. رنگی که در ورق دکرا سنگریزه ای به کار رفته است به گونه‌ای می‌باشد که در دراز مدت، دچار پوسته پوسته شدن نمی‌شود و به مرور زمان از بین نخواهد رفت.

همانطور که اشاره کردیم در تایل های سنگریزه‌ای از آلیاژ گالوالیوم استفاده شده است، از این رو این نوع از سقف‌های شیب دار دارای استحکام و طول عمر زیادی می‌باشند. علاوه بر تمامی این‌ها، تایل های سنگریزه‌ای دارای قابلیت همپوشانی از جهت افقی و عمودی می‌باشند و به دلیل انعطاف بالایی که دارند به راحتی قابل شکل گیری و فرم پذیری نیز می‌باشند.

عکس زیر مربوط به تایل های سنگریزه‌ای آلمت مدرن نیوزلندی می‌باشد.

سقف شیب دار آندولین با تاپ تایل یا تایل سنگریزه ای چه تفاوتی دارد؟
تایل های سنگریزه‌ای آلمت مدرن نیوزلندی، سنگریزه‌ای سبک اما مقاوم می‌باشند.

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا