وبلاگ

ورقهای شیروانی رنگی

انواع سقف شیروانی با ورق های گالوانیزه و رنگی و مزایا و معایب آنها+قیمت

سقف شیروانی رنگی با ورق های رنگی

ورقهای شیروانی در دسته های مختلف و طرح های متفاوت تولید و رولفرمینگ می شوند. یکی از ورقهای مرسوم در تولیدات سقف شیروانی ، ورق رنگی می باشد. این ورقها در مدل های مختلف رنگ آمیزی می شوند که جنس رنگها متنوع و متفاوت هست.

به عنوان مثال ورق های سینوسی (کرکره) ، ذوزنقه ، شادولاین ،طرح سفال که به صورت طولی برش رولفرمینگ و تولید می شوند،به صورت ورقهای صاف رنگی توسط دستگاه کوره ای به شکل فابریک رنگ آمیزی می شوند.

امروزه جهت پوشش اکثر سقفهای شیبدار از ورق های رنگی در رنگبندی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.سقفهای شیروانی که به صورت رنگی پوشش داده می شوند، شکل زیباتری را به سقف ویلا می دهند.

ورقهای شیروانی رنگی
ورقهای شیروانی به صورت کوره ای رنگی به صورت فابریک تولید میشوند

آیا جنس رنگ ورقهای شیروانی یکسان است ؟

ورقهای سقف شیروانی در جنس رنگهای مختلف رنگ آمیزی می شوند. ورق پرچین که از جنس گالوانیزه تولید می شود با رنگ پودری الکترواستاتیک به صورت چرمی براق با دستگاه کاملا اتومات رنگ آمیزی می شود.

ورق رایکا که از جنس گالوالوم و آلوزینک تولید می شود از رنگ پلی اورتان دو پوششه با دستگاه کاموایر به صورت اتوماتیک برای رنگ آمیزی استفاده می کند.

ورق کینگستون تحت لیسانس کانادا که از جنس گالوالوم،آلوزینک،آلیاژ مس،آنتی باکتریال و اکریلیک پرایمر تولید میشود،سیستم به روز و منحصربه فردی از سقف شیروانی رنگی هست، به صورتی که از سنگریزه های طبیعی معدنی خود رنگ که با دستگاه های مخصوص پاشش سنگریزه استفاده می شود، تولید شده است.

ورق شینگل که پایه ی ساختاری آن قیراشباع شده هست،نیز با سنگریزه های طبیعی معدنی رنگ آمیزی شده است.
ورق آندوویلا نیز که ازجنس قیر اشباع شده با لایه سلولز که از کشور ترکیه وارد می شود طی فرآیند خاصی رنگ در داخل محصول تزریق می گردد.

ورقهای شیروانی رنگی
ورقهای کینگستون کانادا دارای 8 لایه تلفیقی در ساختار آن

قیمت ورق های رنگی

ورقهای رنگی با توجه به نوع و کیفیت رنگی که دارند ، قیمت های متفاوتی دارند . بخشی از رنگ ها در داخل کشور تولید می شوند و بخشی دیگر از کشورهای مختلف وارد می شوند که این عوامل تاثیراتی را در رابطه با قیمت ورقهای رنگی می گذارند.

ضخامت رنگ نیز در قیمت ورق های رنگی تاثیر دارد . برخی از ورقها به صورت معمولی و تک پوششه رنگ آمیزی می شوند و برخی دیگر به صورت دو یا حتی سه پوششه رنگ آمیزی می شوند.

امروزه به دلیل اینکه سقف های شیروانی رنگی برای صاحبان ویلاها اهمیت زیادی پیدا کرده است ، تولید کنندگان در تلاش هستند تا تنوع رنگ بیشتری را در معرض نمایش بگذارند و جنس رنگ های مختلفی را روی ورق های شیروانی پیاده کنند.کارخانه های مختلف با دستگاه های مدرن جهت نوع آوری در جنس و ترکیب رنگ آنها، سعی بر آن دارند تا کیفیت رنگ مطلوب و قابل رقابتی را وارد بازار نمایند و همین امر باعث شده تا شاهد انواع مختلفی از سقف شیروانی رنگی در سراسر کشور باشیم.

قبلا جهت پوشش سقف سوله ها از ورقهای گالوانیزه استفاده میشد اما اخیرا” حتی برای پوشش سقف سوله ها و انبارها نیز از ورقهای رنگی طولی برش مثل ورق ذوزنقه،سینوسی،ساندویچ پانل،شادولاین استفاده می شود. لیست قیمت به روز انواع ورق های شیروانی در تولیدی و عاملیت فروش شرکت ویلانما با گارانتی 5 الی 50 ساله 1400/11/24

ورق ابعاد جنس ورق ضخامت کارخانه تولیدی قیمت
کرکره سینوسی،ذوزنقه،شادولاین عرض 1.25 در طول دلخواه گالوانیزه 50/. فولاد هر متر مربع 126000 تومان
کرکره سینوسی،ذوزنقه،شادولاین عرض 1.25 در طول دلخواه رنگی 50/. فولاد هر متر مربع138000 تومان
ورق طرح سفال عرض 1.25 در طول دلخواه رنگی 50/. فولاد هر متر مربع 142000 تومان
ورق پرچین عرض40 سانت در طول 90 سانت رنگ پودری الکترواستاتیک 40/.  50/.  60/. فولاد هر برگ 40/. 90000 تومان هر برگ 50/. 95000 تومان هر برگ1 60/. 100000 تومان
ورق کینگستون عرض42 سانت در طول 137 سانت گالوالوم با سنگریزه های طبیعی معدنی 50/. گالوالوم هر برگ 269000 تومان
ورق آندوویلا عرض 40 سانت در طول 106 سانت قیر اشباع شده با لایه سلولز 2 میل وارداتی هر برگ 130000 تومان
ورق شینگل اوریبان عرض 25 سانت در طول 1 متر قیر اشباع شده با سنگریزه های طبیعی معدنی 1 میل تولید داخل لانه زنبوری هر متر مربع 290000 تومان مستطیلی هر متر مربع 315000 تومان نامنظم هر متر مربع 315000 تومان
عایق بخاربند هر متر مربع 30000 تومان

چه نوع سقفهایی، شیروانی زیبا نامیده می شوند؟

نوع طراحی سقف های شیروانی در زیبایی نمای ظاهری ویلاها بسیار تاثیر گذار هستند. در زمانهای قدیم از سقف های شیروانی فقط برای پوشش سقف ویلاها استفاده میشد اما امروزه علاوه بر پوشاندن سقف،اهمیت زیادی به نوع اجرای شیروانی و حتی کیفیت ورق و زیبایی آن در سیستم اجرای سقف شیروانی داده می شود.

در گذشته اکثر شیروانی ها به شکل تک شیب یا دوشیب با ورق های گالوانیزه یا رنگی معمولی پوشش داده میشد اما امروزه از سیستم اجرای سقف طبقاتی، طرح قوسی یا چینی، شکستگیهای مختلف در سقف شیروانی با استفاده از انواع ورقهای کلاسیک و مدرن،سنگریزه ای مثل ورق کینگستون، نوع جنس گالوالوم و آلوزینک، ورق شینگل و آندوویلا،ورق کلاسیک پرچین، ورق رایکا و بسیاری از متریال های به روز و شیک جهت پوشش سقفهای شیروانی در طرح های مختلف و مدرن ، مورد استفاده قرار می گیرد.

در این راستا رقابت بسیار زیادی بین معماران و طراحان سقف های شیروانی جهت ارائه ی نقشه ی ویلاها برای زیبایی هر چه بیشتر سازه های ویلایی وجود دارد که در انواع مناطق ویلایی در سطح کشور قابل مشاهده هستند.

ورقهای شیروانی رنگی
جهت اجرای ویلای خاص و منحصربه فرد از متریال و طراحی خاص باید استفاده شود

اجرای سقف شیروانی

اجرای سقف شیروانی در مناطق خوش آب و هوا و باران گیر و برف گیر کشورمان ،بسیار مرسوم می باشد.این مدل از سقف شیروانی به دلیل عدم حضور روزانه ی ویلا داران در محل ویلای خود، باعث شد تا انسانها به فکر اجرای سقف های شیروانی بیفتند، به صورتی که مجبور نشوند همیشه از سقف ویلای خود مراقبت کنند و نگران آب بندی و مشکلات برف نشینی در سقف شیروانی خود باشند.

ورقهای شیروانی رنگی
طراحی و اجرای سقف ویلا با ورق طرح کلاسیک پرچین رنگ قهوه ای سوخته

سقف شیروانی طرح ژاپنی چیست؟

در این مورد به خصوص، برای ایجاد سقف شیروانی شیک و منحصر به فرد،طراحان و معماران به فکر اجرای سقف شیروانی با طرح ژاپنی یا چینی افتادند تا ظاهر ویلای خود را از شیروانی های قدیمی تر ، متمایز کنند. در این نوع از اجرا، سقف های شیروانی، زمان خرپا سازی و پوشش سقف ویلا،خرپاها را به صورت قوسی با پروفیل می سازند و در این راستا ورق ها نیز به شکل قوسی روی خرپاها نصب می شوند و جلوه ی خاصی را به سقف شیروانی و نمای آن می دهند.

ورقهای شیروانی رنگی
اجرای سقف ویلا به صورت طبقاتی با طرح ژاپنی

سقف شیروانی چه ضخامتی دارد؟

ضخامت سقف شیروانی، مربوط به نوع ورقی که روی سقف ویلا نصب می شود،دارد . معمول ترین نوع از پوشش سقف شیروانی با ضخامت 50/. و 60/. می باشد که در سراسر کشور اعمال می شود . البته در بعضی از سقف های شیروانی که با ورق ساندویچ پانل پوشش داده می شوند، ضخامت ورق سقف تا 1 میلیمتر و حتی بیشتر نیز می تواند باشد.

سقف شیروانی چگونه صداگیری می شود؟

جهت صداگیری سقف شیروانی، انواع عایق های صوتی و حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. عایق هایی مانند پشم شیشه، پشم سنگ،فوم و کارتن پلاست، در ضخامت های مختلف و متداول برای صداگیری سقف شیروانی مورد استفاده قرار می گیرند. عایق های صوتی و حرارتی، با توجه به سرما و گرمای مناطق ویلایی، می تواند متغیر باشد.مثلا برای عایق بندی سقف شیروانی در مناطقی مثل لواسانات،شمشک،دیزین که سرمای زود هنگامی را در این مناطق شاهد هستیم، بیشتر از عایق پشم سنگ با تراکم و دانسیته ی بسیار بالا به کارفرمایان پیشنهاد می شود که زمان استفاده، از سرمای سخت آن مناطق در امان باشند و داخل ویلا زودتر گرم شود.

ورقهای شیروانی رنگی
جهت عایق سرما و گرما و صداگیری از پشم شیشه و پشم سنگ استفاده می شود

سقف شیروانی فرانسوی چه مدلی از شیروانی است؟

سقف شیروانی در مدل های متفاوتی خرپا سازی و نصب می گردد. یکی از مدل های رایج جهت پوشش سقف شیروانی،مدل فرانسوی می باشد. در این نوع از سیستم اجرا،خرپا ها به صورت کوتاه بلند ساخته می شوند به طوری که یک طرف شیب سقف با درصد کمتر و یک طرف دیگر با درصد بیشتر ،شیب بندی و اجرا می شوند و روال پوشش و نصب ورق نیز به همین منوال ، به صورت کوتاه بلند انجام می شود.

ویلاهایی که به شکل شیب فرانسوی اجرا و ساخته می شوند، نمای زیباتر و شیک تری دارند و در واقع مدل کلاسیک از یک نوع سقف شیروانی محسوب می شوند.مدل های تک شیب،دوشیب معمولی،چهارشیب،چهارشیب طبقاتی و انواع مختلفی از طراح های سقف شیبدار، از مدل های سیستم اجرای سقف شیروانی می باشند.

ورقهای شیروانی رنگی
طراحی و اجرای سقف کوتاه بلند، مدل فرانسوی با نصب ورق کلاسیک با رنگ پودری الکترواستاتیک

عمر سقف شیروانی چقدر است؟

سقف های شیروانی نسبت به متریال های دیگر و سقف های ساده و بدون شیب، عمر بسیار بالاتری دارند، اما چیزی که باعث عمر بسیار بالای سقف شیروانی می شود، کیفیت سازه ها ی خرپا، کیفیت نوع ورق و اجرای استاندارد آنها میباشد که لزوما” باید توسط نصاب حرفه ای و کار آموزیده انجام شود.

در طول سوابق اجرایی ، بارها مشاهده شده است که عدم اجرای صحیح سیستم خرپا و تیرریزی ها و نوع چیدمان ورقها و اوورلب استاندار آنها، باعث شده که عمر سقف شیروانی حتی به یک سال هم نرسد. عمر سقف شیروانی در طی چهارفصل مشخص می شود. اگر در چهار فصل در چهار موقعیت سرما و گرما مقاومت لازمه را داشته باشد، حتما بالای 70 سال عمر خواهد کرد.

ورقهایی مثل ورق سنگریزه ای کینگستون،دکرا و شینگل اگر صحیح اجرا شوند،طی تحقیقات صورت گرفته بالای 100 سال نیز عمر خواهند کرد، چون جنس ورق کینگستون از گالوالوم و آلوزینک هست و دارای 8 لایه ی تلفیقی می باشد،نسبت به متریال های دیگر عمر بالاتری رو روی سقف های شیروانی ویلاها خواهد داشت.

سقف شیروانی چه معایبی دارد؟

یکی از رایج ترین معایب سقف شیروانی، وجود انواع ورقها در کیفیت های متفاوت آن میباشد که تشخیص کیفیت و مرغوبیت ورق توسط کارفرما یا خریدار بسیار مشکل است. در بازار تولید ورق ، ورقها در انواع درجه های یک تا سه و چهار حتی تولید می شوند.ضخامت ورق ها نیز بسیار متفاوت هست، ورق سقف شیروانی در ضخامت های 2/. الی 2 میل تولید و عرضه می گردند که با توجه به مناطق جوی، استفاده از این ورق ها بسیار حائذ اهمیت است و در عمر سقف شیروانی تاثیر بسزایی دارد. یکی دیگر از معایب سقف شیروانی اجرای غیراستاندارد آن توسط مجری سقف ویلا می باشد که اگر طبق استاندارد اجرا نشود، ممکن است خسارتهای سنگینی را بر روی سقف ویلاها تحمیل کند.

برای عایق بندی سقف شیروانی از چه چیزی استفاده کنیم؟

عایق بندی سقف شیروانی نیز از مهم ترین بخش اجرایی در سقف ویلا محسوب می شود. یکی از رایج ترین عایق ها برای شیروانی پشم شیشه می باشد که ضخامت 5 سانت با تراکم دانسیته 12 آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. پشم شیشه با فویل آلومینیوم به صورت رولی تولید می شود و روی توری مرغی نصب می شود تا مقاومت و عمر بالاتری داشته باشد و عایق سرما و گرما و همچنین صداگیر می باشد.

یکی دیگر از عایق های قابل نصب برای سقف شیروانی عایق پشم سنگ می باشد، این نوع از عایق در ضخامت ها و تراکم دانسیته های متفاوت و متنوع 25 و 30 به صورت رولی با فویل آلومینیوم تولید می شود.عایق پشم سنگ به صورت تخته ای با دانسیته 80 و 100 نیز جهت عایق بندی تولید می شود.

فوم نیز یکی دیگر از عایق های صوتی،حرارتی می باشد که در ضخامتهای 5 میل الی چند سانت طبق سفارش تولید می شود،البته عایق فوم بیشتر روی عایق پشم شیشه و پشم سنگ ، برای مقاومت بالای سقف شیروانی در برابر سرما و گرمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد وگرنه به تنهایی نمی تواند عایق کامل سقف باشد.پیشنهاد شرکت ویلانما استفاده از عایق پشم سنگ با دانسیته 30 به صورت رولی روی سقف شیبدار به دلیل مقاومت و طول عمر بالای آن می باشد.

چه پروفیلی برای سقف شیروانی مناسب می باشد؟

مهم ترین بخش از اجرای یک سقف شیروانی، سیستم خرپاسازی و تیرریزی با پروفیل می باشد که در عین مقاومت بسیار بالا باید سبک نیز باشد. طبق استاندارد جهت اجرای سیستم خرپا از پروفیل 40*80 استفاده می شود.این پروفیل به شکل زیگزال و زنبوری جوشکاری می شود و روی کلاف بندی سازه طبق استاندارد نصب می شود.

پروفیل 40*80 با سیستم خرپا جهت نصب در دهانه ی ورودی تا 10 متر را بدون ستون وسط جوابگو می باشد اما بیشتر از 10 متر طول در دهانه ، نیاز به ستون وسط دارد. تیرریزی های پروفیل40*80 با فواصل 70 الی 80 سانتی متری به صورت افقی روی سقف چیده می شوند. هر چقدر فواصل تیرریزی ها نزدیک تر باشد، تردد روی سقف شیبدار راحت خواهد بود و مقاومت سقف شیروانی زمان نشستن برف بیشتر خواهد بود.

در بعضی مواقع طبق ارائه نقشه توسط طراح ، معمار مجبور است برای اینکه سقف شیروانی از پایین سقف هم به شکل شیب دار نمایش داده شود، باید از سیستم خرپا به شکل نردبانی استفاده شود که در این حالت، خرپاها به شکل صاف جوشکاری میشوند و داخل خرپا نیز با فواصل استاندارد تیرریزی پروفیل صورت می گیرد.ابعاد و ضخامت پروفیل یا همان قوطی فلزی در مقاومت سقف شیروانی با توجه به مناطق جوی بسیار حائذ اهمیت می باشد.

ورقهای شیروانی رنگی
استفاده از پروفیل 40 در 80 جهت اجرای سیستم خرپا و تیرریزی جهت نصب ورق شیروانی

چگونه سقف شیروانی بزنیم؟

اجرای سقف شیروانی اکثرا” در مناطقی انجام می شود که سردسیر بوده و برف و باران زیادی دارد. مناطق کوهستانی که در اکثر فصل های سال هوای سرد و برفی دارند،خانه های آن اصولا” به شکل شیب دار طراحی می شوند تا زمان برف نشینی ، مشکلات برف روبی و آب دادن سقف پیش نیاید.برای احداث سقف شیروانی اولین اقدام اجرای سیستم خرپاسازی با پروفیل و یا چوب می باشد که برای ساخت آن باید از شخصی که در این مورد اطلاعات و تجربه ی کافی و لازم دارد ، کمک و مشاوره گرفته شود.

اگر تمایل به اجرای سقف ویلای خود به شکل شیب دار دارید، پیشنهاد می شود که قبل از هر اقدامی، با اشخاص یا شرکت هایی که در این زمینه فعالیت و تجربه دارند،مشاوره داشته باشید،سپس از آنها بخواهید که طراحی سه بعدی سقف شیروانی شما را با توجه به ابعاد و موقعیت زمین ویلایی،به شما ارائه نمایند تا قبل از اقدام به اجرا، تمام شده ی سقف ویلای خود را مشاهده کنید و اگر طبق سلیقه تان نبود، تغییرات لازم در نقشه را بدهید و سپس اقدام به استارت اجرایی توسط پیمانکار و نصاب ماهر و کاربلدی بکنید که در این زمینه سابقه و رزومه ی کاری بالایی داشته باشد تا سقفی مطمئن و ماندگار داشته باشید.

ورقهای شیروانی رنگی
اجرای سقف شیروانی با ورق تایلی پرسی کلاسیک و نصب نما و لمبه دور ویلا

آیا روی شیروانی می شود ایزوگام کرد؟

در صورتی که شیروانی طبق استاندارد اجرا شود و سیستم چیدمان ورق انتخاب شده به درستی صورت پذیرد و همچنین عایق استاندارد و مقاوم با توجه به منطقه ی ویلایی زیر ورق شیروانی نصب شود، به هیچ عنوان نیازی برای نصب ایزوگام روی شیروانی نیست و حتی این امر سیستم اجرای شیروانی را زیر سوال خواهد برد و حتی ظاهر سازه ی ویلایی را خراب خواهد کرد، چون هدف از اجرای شیروانی علاوه بر مقاومت بالای سقف ویلا،زیبایی نمای ظاهری سقف ویلا نیز می باشد.

هر متر مربع شیروانی چند کیلوگرم است؟

با توجه به نوع ورقی که برای پوشش سقف شیروانی از سوی کارفرما انتخاب می شود، وزن هر متر شیروانی متفاوت خواهد بود،مثلا” اگر ورق شیروانی کرکره،ذوزنقه،شادولاین و طرح سفال که ورقهای معمول جهت اجرا برای سقف شیروانی انتخاب کنید، برای هر متر مربع با اوورلب و همپوشانی حدودا” 5 کیلوگرم وزن را ایجاد خواهد کرد.

ورقهایی مثل طرح کلاسیک پرچین،ورق پارس تایل،رایکا،صدف و غیره که به صورت تایلی پرسی تولید می شوند،جهت هر متر مربع حدودا” 7 کیلوگرم وزن ایجاد میکنند، ورق سنگریزه ای کینگستون کانادا، دکرا،تاپ تایل به دلیل استفاده از سنگریزه های طبیعی معدنی در ساختار آنها ، برای هر متر مربع با همپوشانی حدود 8 کیلوگرم وزن دارند.

ورق شینگل به دلیل وجود سنگریزه های طبیعی معدنی و همچنین داشتن لایه ی قیر اشباع شده واورلب بیشتر روی هم ، حدود 12 کیلوگرم وزن دارد.ورق ساندویچ پانل که معمولا روی سوله ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد،به دلیل استفاده از دولایه ورق و فوم تزریق شده در بین لایه های ورق، حدود 11 کیلوگرم وزن را روی سقف شیب دار با همپوشانی ایجاد می کند.

ورق سفال طبیعی سنگین ترین وزن را که حدود 40 کیلوگرم در متر مربع هست،روی سقف شیروانی ایجاد می کند. ایرانیت سیمانی حدود 20 کیلوگرم در هر متر مربع وزن دارد. آردواز سیمانی حدود 17 کیلوگرم در هر متر مربع وزن دارد.

سقف سبک شیروانی

در واقع هدف از احداث شیروانی، ایجاد سقفی سبک و مقاوم روی سطح شیب دار میباشد و این امر زمانی اتفاق می افتد که از ورقهای فلزی روی سقف ویلاها استفاده شود.قبل از اینکه ورقهای فلزی ابداع شوند،از ورقهایی مثل ایرانیت سیمانی ،آردواز سیمانی و سفال، استفاده های شایانی صورت می گرفت اما به دلیل وزن بسیار بالای این ورقها،از این متریال ها استقبال کمتری می شود و ورقهای سبک و در عین حال مقاوم و زیبا طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است.

سقفهای شیروانی گالوانیزه به دلیل ماندگاری و مقاومت بالا در تغییرات جوی و همچنین داشتن وزن سبک ، مناسب ترین ورق برای سقف شیب دار در مدل های متفاوت و مدرن در استفاده برای سقف ویلاها،پوشش سردرب ورودی و پارکینگ،آلاچیق و پیشانی و هر نوع سطح شیبداری می باشند.

سقف شیروانی سفالی

سفال طبیعی حدود دو دهه ی قبل در کشور جهت استفاده روی سقف شیروانی مورد استقبال قرار گرفت، این محصول به دلیل جلوه ی سنتی و طبیعی که به سازه های ویلایی میداد، بیشتر کارفرمایان را راغب کرده بود تا از این متریال برای سقف ویلای خود استفاده کنند. متاسفانه به دلیل داشتن وزن بسیار بالای سفال طبیعی و همچنین عدم اجرای استاندارد آن در سازه های ویلایی، مشکلات زیادی را روی سقف شیروانی ایجاد می کرد.

شکل اجرای استاندارد سفال طبیعی به گونه ای است که قبل از نصب آن باید سقف به شکل شیبدار با میلگرد و بتن شیب بندی شود و پس از شیب بندی، ایزوگام روی سقف نصب شود و سپس سفال طبیعی برای زیبایی سقف ویلا روی تیرریزی های افقی نصب می گردد.

بعضی از کارفرماها به خاطر اینکه هزینه ی کمتری را روی سقف شیروانی اتخاذ کنند، اقدام به اجرای سفال طبیعی روی سیستم خرپا می کردند که این عمل کاملا اشتباه بود، چون وزن بالای سفال طبیعی فشار زیادی را روی سیستم خرپا می آورد و خرپاها تحمل وزن سفال طبیعی را زمان برف نشینی و سنگین شدن سقف نداشتند، از طرف دیگر ، سفال طبیعی فقط با سیم مفتول امکان نصب روی تیرریزی های پروفیل داشت و این امر باعث میشد که همپوشانی استانداردی نداشته باشد و آب بندی سقف با مشکل جدی مواجه میشد.

از طرف دیگر به دلیل چسبیدن سفال طبیعی به تیرریزی های پروفیل، امکان نصب عایق حرارتی نبود و یکی دیگر از مشکلات سفال طبیعی ، ترک برداشتن و شکستن آن بود. از این رو به مرور زمان با تولید و نوآوری ورق های رنگی،ورقی به مدل طرح سفال که از ورق گالوانیزه رنگی تولید میشد، جای سفال طبیعی را گرفت، چون هم چهره ی طبیعی داشت و هم از نظر آب بندی و همپوشانی و همچنین نصب عایق حرارتی مشکلی ایجاد نمی کرد و از همه مهم تر، وزن بسیار سبکی را روی سقف ویلا ایجاد می کرد.در حال حاضر از ورقهای طرح سفال گالوانیزه و رنگی ، روی سقف ویلاها، استفاده های شایانی می شود.

ورقهای شیروانی رنگی
اجرای سفال طبیعی جهت پوشش سقف شیروانی

سقف شیروانی شیک

کارفرمایان زیادی هستند که در کناره داشتن سازه و ویلای مقاوم و ماندگار، به شیک و زیبا بودن سقف شیروانی اهمیت خیلی زیادی می دهند، از طرف دیگر هم شرکت هایی که اقدام به ساخت ویلا جهت فروش می کنند، در تلاش هستند تا ویلایی زیبا و شیک را طراحی و اجرا کنند تا زودتر به فروش برسانند.

در این راستا معماران و طراحان در صدد ساخت ویلاهایی هستند که مدرن و شیک باشد به همین منظور شیروانیها،در طرح های مختلف و خاص از نظر نوع ورق مورد استفاده در سقف شیروانی و همچنین در شکل های متفاوت مثل دوشیب فرانسوی یا همان شکل کوتاه بلند، چهارشیب،شکل طبقاتی و طرح هایی در شکستگیهای مختلف اجرا می شوند.هر چقدر سقف شیروانی مدرن تر و شیک تر باشد ،قیمت فروش آن نیز بالاتر خواهد بود و زودتر به فروش خواهد رسید.

ورقهای شیروانی رنگی
طراحی و اجرای سقف شیروانی شیک با ورق کلاسیک و سنگریزه ای کینگستون کانادا

سقف شیروانی آردواز

ورق سیمانی آردواز نیز، یکی دیگر از متریال های رایج جهت پوشش سقف ویلاها می باشد که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت.  این محصول در قالبهای 30 سانت در 60 سانت تولید می شود و جنس آن از سیمان و آزبست می باشد. یکی از دلایلی که از آردواز سیمانی استقبال کمتری می شود، وجود آزبست در ساختار تولیدی این محصول و همچنین رنگ آمیزی آن پس از اجرا می باشد که رنگ را در خودش نگه نمیدارد و هر سال باید مجدد رنگ آمیزی شود و از سوی دیگر شکستن ورق آردواز با کوچکترین برخورد با اشیاء می باشد.

ورقهای شیروانی رنگی
استفاده از آردواز سیمانی با آزبست جهت اجرای نمای پیشانی ساختمان

سقف شیروانی پرچین

ورق پرچین از جمله ورقهای رایج و پرطرفدار در زمینه ی اجرای پوشش سقف شیروانی کلاسیک می باشد. این محصول از سال 1380 نوآوری و تولید شد و در حال حاضر جزو پراستفاده ترین متریال سقف شیب دار می باشد.ورق پرچین با جنس گالوانیزه و در ضخامتهای 40/. ، 50/. و 60/. تولید می شود.

این محصول در ابعاد 40 سانتی متر در طول 90 سانتی متر توسط دستگاه 200 تنی پرس و به صورت تایلی تولید می گردد.ورق پرچین پس از پرس شدن در دستگاه کاملا اتوماتیک توسط رباط رنگ آمیزی می گردد، رنگ مورد استفاده در ورق پرچین ، رنگ پودری الکترواستاتیک است که به رنگ چرمی بر پایه ی پلی استر نیز معروف است.ورق پرچین به صورت تایلی روی هم اوورلب می شود و همانند پازل از پایین به بالا روی سقف چیده می شود. این محصول می تواند روی پروفیل با پیچ سرمته دار و روی چوب با پیچ میخ مخصوص لعاب دار و رزوه دار نصب شود.

ورقهای شیروانی رنگی
استفاده از ورق کلاسیک تایلی پرسی پرچین جهت پوشش سقف ویلا با نما و لمبه

سقف شیروانی آندوویلا

ورق آندوویلا نیز یکی دیگر از متریال های کلاسیک و زیبا جهت پوشش سقف شیروانی می باشد. این محصول با جنس قیراشباع شده با لایه ی سلولز تولید می شود.ورق آندوویلا در رنگ بندیهای تلفیقی سبزمشکی،قهوه ای مشکی و قرمزمشکی به صورتی که رنگ در داخل ورق تزریق می شود، تولید می گردد. این محصول تولید کشور ترکیه می باشد که ایران یکی از وارد کنندگان این محصول می باشد. وزن سبک برای هر متر مربع حدود 4.5 کیلوگرم با همپوشانی ، عدم نیاز به عایق حرارتی و رطوبتی،عدم تغییر رنگ،نصب آسان از مزایای ورق آندوویلا می باشد.

ورقهای شیروانی رنگی
ورق آندوویلا با جنس قیر اشباع شده و لایه سلولز وارداتی از ترکیه

سقف شیروانی رنگی در خانه های شمال

خانه هایی که در شمال کشور ساخته می شوند اکثرا” با سقف شیروانی پوشش داده می شوند. سیل بارش بارانی که در مناطق شمالی کشور اتفاق می افتد باعث شده تا مردم آن شهرها مجبور به احداث بنای خود با شیروانی شوند. وجود سقف شیب دار باعث شده تا زمان بارش باران و برف ، باری روی سقف آنها نماند و سقف آنها عمر بالاتری داشته باشد.

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام، خواستم ببینم امکان ارسال ورق شیروانی رنگی به شهرستان رشت هم دارید؟ حدود 320 متر لازم دارم. ممنون

    1. سلام جناب محسنی، بله قربان ارسال انواع ورق های شیروانی به همراه کلیه ملزومات سقف شیب دار به سراسر کشور از درب کارخانه با نازلترین قیمت امکان پذیر می باشد.
      با تشکر از پیام شما مهدی نوبخت هستم مدیر فروش شرکت ویلانما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا