وبلاگ

طریقه زیرسازی و نصب ورقهای سنگریزه ای و طرح سنگریزه ای

ورقهای سنگریزه ای تغییر رنگ ندارند

ارزش اجرایی ورق‌های وارداتی

متریالهای سنگریزه‌ای اکثرا جزو بهترین نوع ورقهای شیروانی وارداتی محسوب می‌شوند و در مقایسه با متریال های ایرانی قیمت بسیار بالایی دارند. زمانی این متریال می‌تواند از نظر اجرایی مفید واقع شود و کاری ماندگار باشد که صحیح اجرا شود، در غیر اینصورت ارزش اجرایی نخواهد داشت.

زیرساختار استاندارد سقف شیبدار
مراحل نصب و اجرای استاندارد پوشش سقف شیبدار

زیرساختار استاندارد سقف شیبدار

جهت استارت اجرایی انواع سقف شیبدار با متریالهای سنگریزه‌ای، خرپاسازی با پروفیل 40*80 جهت زیرساختار با زیگزال‌های کمکی پروفیلی صورت می‌گیرد. با انجام خرپاسازی، نوبت به اجرای تیرریزی با همان پروفیل 40*80 می‌رسد که اصولا به فاصله 70 سانتیمتر تیرریزی صورت می‌گیرد. مرحله بعدی پس از اجرای تیرریزی پروفیل، اجرای شاسی کشی چوب روسی است که روی همان تیرریزی پروفیل شاسی کشی انجام می‌شود.

روسی بودن چوب چهار تراش اهمیت بسیاری دارد، در صورتی که از چوب غیر روسی استفاده شود، سقف شیبدار صددرصد با مشکل جدی روبرو خواهد شد. تنها چوبی که در برابر فشار میخ انعطاف پذیر می باشد، چوب روسی است. ضمن اینکه ماندگاری چوب روسی در برابر هجوم حشرات نیز بالا می باشد. پس از تیرریزی چوب، نوبت به نصب عایق حرارتی با کیفیت می‌رسد که برای سازه‌هایی که سقف بتنی ندارند اهمیت زیادی دارد.

بعد از نصب عایق حرارتی، نوبت به آخرین مرحله اجرای زیرسازی یعنی تیرریزی با چوب روسی به فاصله 37 سانتی متر میرسد که این تیرریزی جهت نصب گام به گام تایلهای سنگریزه‌ای می‌باشد. تیرریزی چوب خیلی باید دقیق صورت بگیرد تا تایل ها به راحتی و استاندارد روی چوب سوار شوند و با میخ جذب شوند. دقیق بودن تیرریزی، دقیق بودن نصب تایل را نشان می‌دهد. مرحله آخر، نصب تایل ها است که بر روی تیرریزی چوب صورت می‌گیرد.

طریقه زیرسازی و نصب ورقهای سنگریزه ای و طرح سنگریزه ای
بهترین گزینه جهت عایق حرارتی، پشم سنگ با فویل آلومینیوم است.

عایق مناسب جهت سقف شیبدار

بهترین گزینه جهت عایق حرارتی، پشم سنگ با فویل آلومینیوم و دانسیته 30 می‌باشد که مقاومت عالی در برابر نفوذ سرما و گرما به داخل سازه را دارد. برای جذب پشم سنگ روی چوب روسی و جلوگیری از شل شدن عایق، از توری گالوانیزه گرم با چشمه‌های ریز استفاده می‌شود. همانطور که ذکر کردیم، نصب عایق مناسب اهمیت بسیاری دارد. اجرا و فروش عایق پشم شیشه، پشم سنگ و انواع دیگر عایق های حرارتی با کیفیت مناسب را به کارشناسان ویلانما بسپارید.

طریقه زیرسازی و نصب ورقهای سنگریزه ای و طرح سنگریزه ای
در زمان میخ زدن باید در جهت شیب ایستاده و مراقب له شدن تایل باشید.

لزوم دقت لازم در نصب ورقهای سنگریزه‌ای

ورقهای سنگریزه‌ای وارداتی بسیار نرم و قابل انعطاف هستند، به همین دلیل زمان میخ زدن باید با دقت عمل شود تا وسط تایلها پا گذاشته نشود. این امر باعث می‌شود که تایل ها له شوند و در صورت له شدن، تایل ها باید تعویض شوند تا از نظر آب بندی مشکلی پیش نیاید.

طریقه زیرسازی و نصب ورقهای سنگریزه ای و طرح سنگریزه ای
بهترین تایل های سنگریزه‌ای وارداتی از کشور نیوزلند می باشد.

لایه‌های ترکیبی ورق های سنگریزه‌ای

لایه‌های تشکیل دهنده تایل های سنگریزه‌ای وارداتی آلومینیوم، گالوالیوم، آلیاژ مس، آلوزینک، آنتی باکتریال، رزین دومیکرونی، اکرولیک پرایمر و سنگریزه‌های طبیعی می‌باشد. این متریال ها چون با میخ زدن با میخ‌های مخصوص در دهانه‌های تایل نصب می‌شوند، قابلیت بازیافت را نیز دارند. تایل های سنگریزه‌ای از کشورهای مختلف با نامهای تجاری متفاوتی وارد می‌شوند و بهترین نوع آن از نیوزلند است. این تایل ها دارای نمونه مشابه ایرانی با نامهای تجاری بام تایل، پرچین و غیره می باشند. نمونه های داخلی ظاهری دقیقا مشابه تایل های وارداتی دارند، اما با جنس ورق شیروانی گالوانیزه و رنگهای پلی استر و پلی اورتان تولید و عرضه می‌گردند. تایل های ایرانی نیز قابلیت اجرا با چوب روسی و میخ مخصوص را دارند.

نصب و اجرای استاندارد با اکیپ اجرایی شرکت ویلانما

اجرای استاندارد پوشش سقف شیبدار خود را به ما بسپارید. شرکت ویلانما با در دست داشتن اکیپ اجرایی تعلیم دیده و با بیش از بیست سال تجربه اجرایی و ارائه گارانتی 10 ساله، آماده ارائه خدمات برای مشتریان عزیز در سراسر کشور می‌باشد. لطفا قبل از هر اقدامی جهت اجرای پروژه‌های شیبدار، از مشاوره و بازدید رایگان شرکت ویلانما بهره مند شوید.

کلیه خدمات اجرایی شرکت ویلانما مطابق با متد روز دنیا در اقصی نقاط ایران عزیز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ویلایی دماوند، آبسرد، گیلاوند، مناطق شمال ایران اعم از نور، رویان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمک آبرود، کلاردشت، کلارآباد، نوشهر و همچنین استان‌های کرمان، اصفهان، شیراز، قم، کاشان و تمام مناطق ویلایی و همچنین همه استان‌های ایران با حمل و نصب به صورت کامل و به قیمت روز تهران اجرایی می‌گردد. در خارج از محدوده تهران جهت استقرار اکیپ اجرایی شرکت باید از طرف کارفرما اسکان تهیه گردد.

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا