سقف شیروانی

اجرای سقف شیروانی

اجرای سقف شیروانی در مدرن ترین طرح ها با گارانتی 10 ساله

اجرای سقف های شیروانی و نحوه ساخت و نصب آن+ قیمت

سقف شیروانی دارای دو سطح شیبدار است که در یک خط الراس در کنار هم قرار می گیرند. دو ضلع شیب دار که دیوارهای انتهایی ایجاد می کنند که دارای یک ضلع مثلثی است و با نام سقف شیروانی یا سقف شیبدار شناخته شده است. همچنین می توان آن را به عنوان دیوار مثلثی شکل دو شیب در نظر گرفت که بین دو طرف شیب دار تقاطع رخ می دهد.

اجرای سقف شیروانی
شیب سقف شیروانی بسته به طراحی و موقعیت سازه، اندازه های مختلفی دارد.

ذکر این نکته حائذ اهمیت است که این شیب ها بسته به طراحی و موقعیت سازه می توانند از اندازه های مختلفی برخوردار باشند. سازه های ویلایی بزرگتر گاهی اوقات می توانند دارای دو یا چند شکل دیگر برای اضافه کردن ساختار و عمق بیشتر سازه ها باشند. جهت اطلاعات بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید.

ماندگاری شیروانی چه مدت طول می کشد؟

اجرای سقف شیروانی

عمر یک سقف شیروانی بستگی به کیفیت اجرای آن و متریال مورد استفاده در سقف شیبدار دارد. به طور میانگین، یک سقف شیروانی در صورتی که مطابق استانداردهای اجرایی و رعایت اصول جوشکاری، سیستم خرپاسازی صحیح و تنظیم اوورلب دقیق ورقهای شیروانی نصب شده باشد به درستی می تواند 50 سال دوام بیاورد و حتی اگر درست مورد استفاده قرار گیرد و متریال با کیفیت استفاده شود، تا 70 سال هم می تواند عمر داشته باشد.

ایجاد فضای اضافی با سقف شیروانی
سقف شیب دار یا شیروانی، فضای بیشتری جهت استفاده از محیط داخل ویلا فراهم می کند.

فضای اضافی

سقف شیب دار یا شیروانی، فضای بیشتری را برای استفاده از محیط داخل ویلا فراهم می کند. صاحبان ویلا می توانند از فضای اضافی زیر شیروانی جهت انباری و یا حتی نشیمن استفاده نمایند و از تهویه بهتر در فضای داخل ویلا بهره مند شوند. حتی در بعضی از ویلاها که بر اساس سلیقه کارفرما سقف با ارتفاع بلند مد نظر است، میتوان سیستم خرپاسازی سقف شیروانی را به شکل نردبانی اجرا کرد تا سقف داخل ویلا ارتفاع بیشتری داشته باشد و بلندتر و دلبازتر شود.

اجرای سقف شیروانی

در برخی از سقفهای ویلایی در قسمت خاصی از سقف، شاه نشین نیز اجرا میشود. وجود شاه نشین بیشتر به این دلیل است که در ارتفاع بلندتری نسبت به خود سقف قرار می گیرد تا دید وسیع تری به نماهای اطراف ویلا مثل کوه، جنگل و دریا و غیره داشته باشد.

اجرای سقف شیروانی
استفاده از متریال استاندارد و مقاوم در پوشش سقف، طول عمر آن را افزایش میدهد.

نصب مناسب سقف شیروانی

با وجود اینکه اجرای سقف های شیروانی در ظاهر نسبتاً ساده به نظر می آید، اما نکته حائز اهمیت این است که عملیات اجرایی حتما باید توسط یک تیم متخصص و تعلیم دیده نصب و اجرا شوند. اگر از متریالهای مناسب و استاندارد جهت نصب شیروانی استفاده شده باشد، یک سقف شیروانی مناسب می تواند به مدت طولانی دوام داشته باشد.

اجرای سقف شیروانی

اگر زیرسازیها به درستی نصب نشده باشد، سقف در معرض خطر ریزش قرار خواهد گرفت. بارها مشاهده شده است که به دلیل عدم استفاده از متریالهای استاندارد و مقاوم جهت پوشش سقف شیروانی، سازه ویلاها به خاطر فشار باری که روی سقف شیبدار وارد شده، نتوانسته اند مقاومت لازم را داشته باشند و شروع به ریزش کرده اند که خسارتها و خطرات جدی برای ویلا به دنبال داشته است.

عدم تحقیقات لازم توسط بعضی از کارفرماها برای انتخاب نوع پروفیل مصرفی و همچنین ضخامت استاندارد پروفیل ها، باعث به وجود آمدن این خسارتها شده است و گاهی حتی جبران ناپذیر بوده است. ابعاد پروفیل مصرفی جهت پوشش سقف شیب دار، به طول و عرض سازه های ویلایی بستگی دارد. پروفیل 40*80 و حتی در بعضی سازه ها پروفیل 40*100 ابعاد مناسبی برای ساخت سیستم خرپا محسوب میشوند، به شرطی که حتما از پروفیل ها جهت سیستم زیگزال یا همان زنبوری کردن سازه خرپایی استفاده شود.

نوع جوشکاری خرپا نیز در مقاومت و ماندگاری سازه خرپا تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. متاسفانه بعضی از پیمانکاران به دلیل رقابت در ارائه قیمت، به خاطر برنده شدن در استعلام کارفرما قیمت پایینی ارائه میدهند تا پروژه را به مرحله قرارداد برسانند و متاسفانه این عملکرد را با استفاده از پروفیلهای ضعیف جبران میکنند. این کار کارفرما را با مشکلات بعدی روبرو میکند، چرا که با کوچکترین نشست برف، سازه ویلایی مقاومت خود را از دست داده و تخریب می شود.

اجرای سقف شیروانی
نکات لازم جهت انتخاب نوع ورق سقف شیروانی

نکات لازم جهت انتخاب نوع ورق سقف شیروانی

انتخاب نوع متریال یا همان ورق سقف نیز بسیار مهم است. همه می دانیم که هدف از انتخاب و اجرای سقف شیروانی، سبک سازی و در عین حال مقاوم بودن سقف میباشد. بنابراین انتخاب متریالی مثل سفال طبیعی که وزن آن روی سقف حدودا 85 کیلو میباشد، صحیح نیست و به سقف ویلا فشار بار زیادی را وارد میکند. خوشبختانه در چند سال اخیر با پیشرفت تکنولوژی در جهان متریالهای سبک، زیبا و مقاوم تری اختراع و تولید شده است که هم طول عمر سقف را بالا برده است و هم زیبایی دو چندانی به سقفهای شیب دار بخشیده است.

عکسی که در پایین مشاهده میفرمایید، نمونه اجرا شده از ورقهای کلاسیک سنگریزه ای میباشد که با جنس ورق گالوالوم تولید میگردد. همانطور که مشخص است، این مدل از ورقها هم سبک و مقاوم هستند و هم عمر بالای 70 سال دارند. این مدل از ورقها متریال پیشنهادی شرکت ویلانما به کارفرمایان محترم میباشد.

اجرای سقف شیروانی
ورقهای کلاسیک سنگریزه ای سبک و مقاوم هستند.

ورقهای کلاسیک سنگریزه ای از سال 1380 که وارد ایران شده است، امتحان خود را به خوبی از لحاظ کیفیت، آب بندی و ماندگاری پس داده است. این محصول از سوی شرکت تولید کننده به مدت 50 سال گارانتی شده است.

نکته ای که میتواند حائز اهمیت باشد این است که میتوان در قسمت ورودی ویلا (که اکثرا به دلیل پاگرد در قسمت ورودی نیاز به باران گیر هست) با پیشروی شیروانی، از نفوذ باران در این قسمت جلوگیری کرد و نمای زیباتری نیز به ورودی ویلا بخشید. نگاه دیگری که در جلوه این سبک از شیروانی مطرح می باشد، نوع ابزاری است که دور پروژه های ویلایی نصب میگردد. ابزارهای متنوعی جهت نمای پیشانی ویلا و به عبارت دیگر اجرای پیشانی ساختمان وجود دارند که در مدل های سه پله، هلال به داخل و هلال به بیرون اجرا می شوند. در این سبک، ما از ابزار هلالی قوس به بیرون استفاده کرده ایم. بیشترین زیبایی در ابزار نوع رنگ آمیزی ابزار است.

همین طور که مشاهده میفرمایید در این پروژه از مدل دو رنگ استفاده شده که زیبایی خاصی به نمای ویلا بخشیده است، به شکلی که قسمت های خم خورده و پله شده بالا و پایین مشکی رنگ آمیزی شده و قوس به بیرونی که در وسط پله ها قرار گرفته سفید رنگ شده است و شکل متفاوت و خاصی را به خود اختصاص داده است. در شکل زیر از ورقهای سنگریزه ای دکرا استفاده شده و مدل اجرایی سقف شیروانی به گونه ای طراحی شده است که متریالهای سنگریزه ای دید وسیع تری داشته باشند.

اجرای سقف شیروانی
ورق دکرا به دلیل مات بودن ورق، زیبایی خاص و کلاسیکی به ویلا می بخشد.

در این طرح ورق سنگریزه ای دکرا جلوه زیبا و منحصر به فرد خود را به نمایش گذاشته است. هر چقدر درصد شیب بندی پروژه در زمان خرپاسازی بیشتر باشد، نمایش ظاهری پوشش سقف نیز مشخص تر خواهد بود. در این طرح نیز کارشناسان نصب، درصد شیب بیشتری در نظر گرفته اند تا دید بهتری از سقف داشته باشیم. ورق دکرا به دلیل مات بودن ورق، زیبایی خاص و کلاسیکی به ویلا می بخشد.

خوشبختانه سبک های اجرایی در رابطه با مدل سقف شیروانی، روز به روز مدرن تر و شیک تر می شود تا چهره متفاوتی از ویلا را در رزومه های اجرایی داشته باشیم. نوع سقف شیبداری که در عکس پایین ملاحظه میفرمایید نیز یکی دیگر از نمونه های اجرایی اکیپ تعلیم دیده شرکت ویلانما است که به مدل طرح چینی طبقه ای با فرم ابزار پله ای معروف است و اخیرا طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است.

اجرای سقف شیروانی
اجرای طرح چینی طبقه ای با فرم ابزار پله ای

این مدل از سقفهای ویلایی به دلیل اینکه به صورت طرح چینی اجرا می شوند، جهت پوشش سقف آن حتما باید از متریالهای تایلی پرسی مانند ورق طرح سفال پرچین، رایکا یا ورقهای سنگریزه ای دکرا استفاده شود که از نظر آب بندی نیز مقاومت بالایی داشته باشد.

برای داشتن سقف شیروانی زیبا و شیک چه تدابیری باید اعمال کرد؟

اجرای سقف شیروانی

برای داشتن سقف شیروانی زیبا، ماندگار و با کیفیت حتما قبل از هر اقدامی باید با متخصصین در زمینه سقف شیروانی که رزومه اجرایی و سابقه فعالیت در زمینه سقف شیروانی را دارند، مشاوره کنید تا یک بار برای همیشه سقف ویلایی مستحکم و کلاسیک با دانش روز دنیا را داشته باشید. مشاوره قبل از اجرا سقف شیبدار شیروانی باعث میشود تا در زیر سقف ویلای خود در کمال آرامش و اطمینان استراحت کنید و لذت ببرید. در این زمینه میتوانید از مشاوره رایگان با متخصصین و عوامل شرکت ویلانما بهره مند شوید.

ما با ارائه رزومه های متنوع اجرایی در اکثر مناطق ویلایی کشور اعم از مناطق ویلایی چالوس، نوشهر، نمک آبرود، متل قو، نور، رویان، آبسرد دماوند، گیلاوند، فیروزکوه و دیگر مناطق ویلایی کشور، در زمینه اجرای سقف شیروانی با طراحی منحصر به فرد، پروژه شما کارفرمایان محترم را با گارانتی 5 ساله همراهی خواهیم کرد تا با خیال آسوده سقف ویلایی ماندگار، با کیفیت و زیبا داشته باشید. به طور کلی ساخت ویلا با سقف شیروانی در مقایسه با ساخت ساختمانهای معمولی با سقف ساده متفاوت است.

در ساخت سازه های ویلایی متریالهای پیشنهادی زیادی وجود دارد و همچنین تنوع متریال ها نیز بسیار فراوان است و با پیشرفت علم و تکنولوژی، روز به روز تنوع محصولات بیشتر میشود.

اعتماد کارفرما به کیفیت اجرای پیمانکار ویلانما چگونه حاصل می شود؟

مهمترین بخش در زمینه اعتماد به پیمانکار متخصص در امر اجرای شیروانی، بازدید از رزومه های اجرا شده توسط پیمانکار به همراه برقراری ارتباط با کارفرماهای قبلی پیمانکار است. این امر باعث می گردد تا عملکرد کارفرما با جدیت بیشتری ارزیابی شود و پیمانکار متوجه شود که چه نوع متریال و زیرساختاری مد نظر کارفرما میباشد و با اطلاعات دقیق، پروژه کارفرما به مرحله اجرا برسد.

عنوان کردن این نکات حساس به این دلیل است که اکثر کارفرماها، تنها روی قیمت تمام شده سقف شیروانی متمرکز هستند و بیشتر به دنبال پیمانکاری هستند که با قیمت هر چه ارزانتر سقف شیروانی را اجرا کنند. این امر باعث میشود که بعضی از پیمانکارها از این مسئله نهایت استفاده را ببرند و بدون ارائه جزئیات اجرایی و نوع کارکرد خود به کارفرما، قیمت کلی را اعلام کنند.

در اکثر پروژه هایی که با مشکل آب بندی و شکم دادن سازه های خرپا مواجه میشویم، می بینیم که سازه خرپا با پروفیل ضعیف کار شده است، زیگزالهای خرپا انجام نشده است، تیرریزی های پروفیل با فواصل زیاد انجام شده و حتی اوورلب و همپوشانی ورق رعایت نشده است. زمانی که با این نوع مشکلات برای سقف شیروانی مواجه می شویم، یک راه بیشتر باقی نمی ماند و آن هم تخریب کل سازه شیروانی و اجرای مجدد سقف شیبدار طبق استانداردها است. اینجاست که متاسفانه کارفرما باید مجددا هزینه کند تا سقف شیروانی با کیفیت و استاندارد اجرا کند تا دیگر این مشکلات به وجود نیاید.

طراحی سقف ویلایی که در پایین مشاهده میفرمایید مربوط به نوع شاسی کشی و تیرریزی سقف شیبدار میباشد. همانطور که ملاحظه می کنید، این سبک از نوع تیرریزی که به شکل شبکه ای با چوب های روسی چهارتراش صورت میگیرد، جهت نصب ورقهای تایلی پرسی کلاسیک است که توسط میخ مخصوص رزوه دار و لعاب داری که در دهانه ورقها کوبیده میشود، جذب چوب زیرسازی میشود و شما روی ورق هیچ نوع پیچی را نخواهید دید.

اجرای سقف شیروانی
تیرریزی به شکل شبکه ای با چوب های روسی چهارتراش

این مدل از اجرا هم زیبایی سقف را به نمایش میگذارد و هم از نظر آب بندی به هیچ عنوان مشکلی روی سقف ایجاد نمی گردد. این مدل از ورقها که با میخ نصب می شوند، در دراز مدت در صورت تمایل قابل بازیافت هم خواهند بود.

راه حل پیشنهادی شرکت ویلانما به کارفرمایان محترم چیست؟

اگر برای اجرای سقف شیروانی، کارفرمای محترم حداقل یک بار وقت بگذارد و از نزدیک با انواع متریال و جزئیات اجرایی آشنا شود، میتواند با هزینه ای که برای ساخت سقف شیبدار خود در نظر گرفته، سازه ای با کیفیت و با ماندگاری بالا را طبق سلیقه خود انتخاب نماید.

همچنین عده ای هستند که به صورت سیار برای اجرای شیروانی اقدام میکنند که متاسفانه نه جا و مکانی دارند که کارفرما بتواند جلسه ای با آنها داشته باشد و نه میتوانند سقف ویلای کارفرما را گارانتی کنند. این دسته از پیمانکاران متاسفانه با ارزانترین قیمت و بی کیفیت ترین متریالها که اصلا استاندارد نیستند، پروژه را اجرا میکنند و بعدها مشخص میشود که چه ضرری متوجه کارفرما شده است و برای اصلاح این اجرا چه هزینه های گزاف و اضافه ای را کارفرما باید متقبل شود.

خدمات شرکت ویلانما

شرکت ویلانما با داشتن نمایندگی اکثر متریالهای پوشش سقف شیبدار در بخش تولید متریال کلاسیک داخلی با قالب ورقهای نیوزلندی، ارائه گارانتی بی قید و شرط 5 ساله به شما کارفرمایان محترم و داشتن اکیپ تعلیم دیده اجرایی در خصوص انواع متریال ها، این اطمینان را به شما میدهد که میتوانید با مشاوره رایگان با این مجموعه و بازدید از پروژه های اجرا شده توسط تیم اجرایی این شرکت، با اطمینان کامل خرید متریال های شیروانی و اجرای پوشش انواع سقفهای شیبدار خود را به شرکت ما بسپارید.

عملکرد یک پیمانکار جهت استارت اجرایی یک سقف شیروانی به این صورت است که ابتدا باید نوع طراحی را کاملا درک کند و تفهیم شود که به چه شکل باید سیستم خرپاسازی را اعمال کند. زیرا نوع طراحی، اینکه دو شیب معمولی باشد یا دو شیب فرانسوی یا چهار شیب و غیره، در نوع ساخت و اجرای سیستم خرپا تاثیرگذار خواهد بود. بسته به نوع طرح پروژه ویلایی، حتی اینکه سیستم خرپا روی کار ساخته شود یا روی زمین، متفاوت است.

نوع طراحی طبق سلیقه کارفرما قبل از ساخت و اجرا در درجه اول اهمیت میباشد. طراحی سه بعدی سقف شیروانی ویلا باعث میشود که دید وسیع تری نسبت به نوع اجرا داشته باشیم. انتخاب نوع متریال مصرفی جهت سقف شیروانی نیز قبل از اجرا به لحاظ سیستم شیب بندی و عمر پروژه بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود. دلیل روشی که شرکت ویلانما در جهت اجرای سقف شیروانی اتخاذ کرده است به این صورت است که کارفرما قبل از هر اقدامی با مشاوره و تحقیق درست، ابتدا نوع متریال را مشخص کند و سپس طراحی سه بعدی صورت پذیرد.

در راستای اعمال پروژه ویلایی، اصلی ترین بخش حضور کارفرما در شرکت ویلانما میباشد. این امر باعث می شود که انواع متریالهای اجرایی و طراحی های صورت گرفته برای کارفرمایان دیگر مشاهده شود. پس از توافق در زمینه نوع و رنگ متریال، نوبت به کارشناسی پروژه و اندازه گیریهای دقیق جهت برآورد متراژ و مصالح برسد. در نوبت بعدی کارفرما جهت امضای قرارداد سقف شیروانی حضور به هم می رساند و پس از ارئه طراحی سه بعدی طبق سلیقه کارفرما، پروژه توسط اکیپ اجرایی شرکت به مرحله اجرا می رسد.

‫2 دیدگاه ها

  1. توضیحاتتان بسیار کامل بود، سپاس از سایت زیبا و مفیدتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا