سقف شیروانی

ورق گالوانیزه شیروانی چیست؟ و تنوع فرم های آن به چه صورت تولید میشود؟

ورق گالوانیزه شیروانی + تولید انواع ورق شیروانی

آشنایی با انواع ورق های شیروانی

همانطور که می دانید سقف های شیروانی همان سقف های شیب داری محسوب می شوند که برای ساخت آن ها گاهی از متریال هایی شامل ورق فلزی، ورق گالوانیزه شیروانی، ورق آجدار، ورق آلوزینک، ورق آلومینیوم، ورق های طرح سفال، ورق پالرمو و ژنوا، ورق آردواز، ورق طرح شادولاین و ورق طرح ذوزنقه ای استفاده می کنند و بسته به هزینه ای که کارفرما برای سقف شیروانی در نظر گرفته است، دیگر مواد و مصالح رایج نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه از انواع ورق های معمولی و کلاسیک وارداتی یا داخلی برای ساخت سقف های شیروانی بهره گرفته میشود. از این رو قصد داریم در ادامه مقاله، شما را با تمامی انواع ورق های شیروانی و کارایی و ویژگی های آن ها آشنا کنیم تا با دید وسیع تر نسبت به اجرا سقف ویلا خود اقدام فرمایید.

عکسی که در پایین مشاهده می کنید از نمونه تایل های پرچین است. جنس ورق آن گالوانیزه و جنس رنگ آن پودری الکترواستاتیک بر پایه پلی استر براق میباشد. این محصول به صورت پرسی در ابعاد 40 سانت در 90 سانت تولید می شود و هر 3 برگ از این تایل یک متر مربع سقف را با همپوشانی، پوشش مفید می دهد.

ورق گالوانیزه شیروانی چیست؟ و تنوع فرم های آن به چه صورت تولید میشود؟
جنس رنگ ورق پرچین پودری الکترواستاتیک بر پایه پلی استر براق میباشد.

بررسی انواع متریال های شیروانی

-ورق فلزی: یکی از انواع ورق هایی که از آن برای ساخت سقف های شیروانی استفاده می شود، ورق های فلزی و یا ورق های فولادی می باشد. ورق های فلزی و یا ورق های فولادی به دو دسته تقسیم می شوند که اولین دسته از ورق های فلزی شامل ورق های نورد سرد و یا ورق های روغنی و دومین دسته از ورق های فلزی، شامل ورق های نورد گرم و یا ورق های سیاه می باشد. ورق های نورد سرد و یا ورق های روغنی با ضخامت بالایی تولید می شوند که پس از تولید از ضخامت آن ها کاسته می شود و به ورق های کم ضخامت تبدیل می شوند. ورق های سیاه نیز به دو دسته ورق های سیاه معمولی و ورق های سیاه صنعتی تقسیم می شوند.

-ورق گالوانیزه شیروانی رنگی و غیر رنگی: ورق های گالوانیزه شامل ورق گالوانیزه شیروانی رنگی و ورق گالوانیزه شیروانی غیر رنگی می باشند. ورق های گالوانیزه رنگی و غیر رنگی هر دو از جنس ورق های آهنی با پوشش روی هستند و تفاوت آن ها با یکدیگر، نوع شکل گیری کریستال گالوانیزه بر روی سطح رویی ورق می باشد. ورق گالوانیزه شیروانی رنگی و غیر رنگی به دو صورت فابریک و رولی تولید و به بازار عرضه می شوند. ضخامت ورق های گالوانیزه رولی 0.18 تا 6 میلی متر و عرض آن ها 100 و 125 سانتی متر می باشد. همچنین ضخامت ورق های گالوانیزه فابریک به دو صورت 1000 ×2000 و 1250 × 2500 میلی متر می باشد.

نمونه عکسی که در پایین مشاهده می کنید، جزو ورقهای سنگریزه ای با جنس ورق گالوالوم و آلوزینک و سنگریزه های معدنی طبیعی می باشد. ابعاد تایل 42 در 137 سانتی متر است و ضریب 2/2 ورق گالوانیزه شیروانی؛ روی سقف را به درستی همپوشانی می کند.

ورقهای سنگریزه ای با جنس ورق گالوالوم و آلوزینک
ورقهای سنگریزه ای با جنس ورق گالوالوم و آلوزینک و سنگریزه های معدنی طبیعی

-ورق آجدار: ورق آجدار ورقی است که بر روی آن برجستگی هایی وجود دارد و این برجستگی ها می تواند بادامی شکل و یا به هر شکل دیگری باشد. دلیل ایجاد برجستگی بر روی این نوع از ورق ها، جلوگیری از سرخوردن اشیاء و اشخاص می باشد. در ضمن باید اشاره کنیم که ورق های آجدار، از نوع ورق های گرم می باشند.

-ورق آلوزینک: ورق های آلوزینک به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که دارای ترکیبی از 55 درصد آلومینیوم، 43/4 درصد روی و 1/6 درصد سیلیکون می باشند. از این رو از ورق های آلوزینک در مناطقی که شرایط محیطی آن ها دارای اسیدیته یا رطوبت بالایی است، استفاده می شود.

-ورق آلومینیوم: ورق های آلومینیوم دارای ویژگی های بسیار منحصر به فرد و فوق العاده ای می باشند. سقف های شیروانی دارای ورق های آلومینیوم، بسیار سبک هستند و در برابر خوردگی و البته پوسیدگی مقاومت بالایی دارند. علاوه بر تمامی این ها، ورق های آلومینیوم دارای رسانای حرارت و الکتریسیته نیز هستند.

-ورق آردواز: این ورق قابلیت های فراوانی دارد که یکی از آن ها، قابلیت رنگ پذیری است. آردواز از ترکیب موادی مانند سیمان، الیاف معدنی، الیاف مصنوعی و مواد شیمیایی مخلوط با آب ساخته می شود. از این رو ورق های آردواز دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی هستند.

-ورق های طرح سفال: متریال های طرح سفال دارای مزیت های شگفت انگیزی می باشند، چرا که این نوع از ورقهای شیروانی تنها ظاهر سفالی را دارند و معایب سفال طبیعی مانند خوردگی، پوسیدگی و شکنندگی را ندارند. علاوه بر این دارای تنوع بالایی نیز می باشند. ورق های طرح سفال شامل مدلهای ورق های طرح سفال پالرمو، ورق های طرح سفال ژنوا هستند که به صورت طولی برش زیر دستگاه رولفرمینگ فرم داده میشوند. ورق های طرح سفال پرچین و ورق های طرح سفال رایکا نیز به صورت تایل پرسی یا تکی تولید می گردند.

عکسی که در پایین به نمایش گذاشته شده است، ورق طرح سفال ایتالیایی یا همان ژنوا است که در عرض 1.25 و در طول و سایز آزاد به دلخواه مشتری زیر دستگاه رولفرمینگ، فرم داده می شود و عرض 1.25 آن با فرم و اوورلب 1 متر مفید روی سقف شیروانی کاردهی دارد. جنس این ورق گالوانیزه می باشد و رنگ روی ورق کوره ای است که توسط شرکت فولاد مبارکه به صورت خود رنگ تولید و عرضه می گردد.

ورق گالوانیزه شیروانی چیست؟ و تنوع فرم های آن به چه صورت تولید میشود؟
جنس ورق شیروانی ژنوا گالوانیزه و رنگ روی ورق کوره ای است.

این ورقها به صورت رولی در وزن های تقریبا 7 تنی با ضخامت 50/. و در رنگ بندیهای متنوع تولید می شود و با توجه به سفارش مشتری می تواند زیر دستگاه به شکلهای (سینوسی، ذوزنقه، شادولاین، طرح سفال ژنوا یا پالرمو) تولید گردد.

-ورق پالرمو: ورق پالرمو از نوع ورق های گالوانیزه رنگی معمولی می باشد که به صورت کوره ای رنگ آمیزی می شود. این نوع از ورقهای شیروانی زیر دستگاه رول فرمینگ به شکل پالرمو فرم داده میشوند و از این رو دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدگی می باشد.

ورق گالوانیزه شیروانی چیست؟ و تنوع فرم های آن به چه صورت تولید میشود؟
ورق طرح شادولاین از ورق های گالوانیزه رنگی و غیر رنگی تولید می شود.

-ورق طرح شادولاین: می توان گفت که ورق طرح شادولاین نیز از ورق های رنگی گالوانیزه و هم از ورق های غیر رنگی تولید می شود. از ویژگی ها و قابلیت های آن می توان به ضد زلزله بودن، وزن سبک، نصب سریع و آسان و مقاوم بودن در برابر رطوبت اشاره کرد.

-ورق های طرح ذوزنقه ای: ورق ذوزتقه ای به گونه ای طراحی شده است که بر روی عرض آن ها موج های مربعی شکل ایجاد می شود. ضخامتی که ورق های طرح ذوزنقه ای براساس آن تولید می شوند، متناسب با مکانی است که قرار است از آن ها استفاده شود. برای مثال از ورق های طرح ذوزنقه ای با ضخامت 0.5 میلی متر، جهت پوشش سوله و ویلا استفاده می گردد.

ورق گالوانیزه شیروانی چیست؟ و تنوع فرم های آن به چه صورت تولید میشود؟
انواع ورقهای شیروانی گالوانیزه جهت پوشش سقفهای ویلایی در مناطق مختلف

موارد استفاده از ورقهای شیروانی

انواع ورقهای شیروانی جهت پوشش سقفهای ویلایی در مناطق لواسانات تهران و همچینین دماوند، گیلاوند، آبسرد و مناطق خوش آب و هوای شمال تهران مورد استفاده قرار میگیرد. سقف ویلا با ورق گالوانیزه شیروانی؛ به دلیل سبک سازی و زیبایی نمای ویلاها در مناطق شمال کشور مثل مناطق نوشهر، رویان، نمک آبرود، کلاردشت و چمستان و بیشتر مناطق شمالی کشور با بارش فراوان باران اجرا میشود.

مهم ترین بخشی که در اجرای سقف شیروانی بسیار حائذ اهمیت است، کیفیت آب بندی ورق شیروانی میباشد. مثلا در مناطق برف گیر دماوند که بارش برف زیاد است و حتی گاهی اوقات مشاهده شده تا 2 متر برف نشینی داشته است، ورق شیروانی که برای این مناطق پیشنهاد می شود ورقهایی با اوورلب بالا میباشد. متریال هایی مثل ورق ذوزنقه طولی برش، ورق پرچین که اوورلب 11 سانتی

ورق دکرا و شینگل نیز قابلیت اجرا در این مناطق را دارند. مثلا ورق طرح سفال طولی برش که اوورلب 4 سانتی دارد، برای این مناطق پیشنهاد نمیشود و یا در صورت اجرا باید با درصد شیب خیلی بیشتری اجرا شود که مشکلات آب بندی در آینده به همراه نداشته باشد.

شرکت ویلانما با ارائه گارانتی 5 ساله کتبی در رابطه با آب بندی سقف ویلا و سابقه فراوان در استفاده از ورق گالوانیزه شیروانی، آماده ارائه خدمات در اقصی نقاط کشور می باشد.

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا