وبلاگ

مقایسه ی سقف شیب دار آندوویلا با سقف شیب دار طرح سفالی

مقایسه آندوویلا و ورق طرح سفال

سقف شیب دار آندولین و آندوویلا بهتر است یا سقف شیب دار طرح سفالی؟

شاید به دلیل تنوع زیادی که سقف‌های شیبدار دارند، نتوانید بهترین نوع آن‌ها را انتخاب کنید. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی دو نمونه از سقف‌های شیب دار آندولین و آندوویلا و طرح سفالی بپردازیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا با این دو نوع سقف شیب دار به خوبی آشنا شوید.

ورق آندولین و آندوویلا چیست؟

متریال آندوویلا ورقی مناسب جهت استفاده در پوشش سقفهای شیبدار است. جنس ورق‌های آندوویلا از مواد اولیه طبیعی می‌باشد. خاصیت و ویژگی که این مواد اولیه طبیعی دارند این است که با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگاری دارند. در ساخت ورق آندولین و آندوویلا از مواد طبیعی بیتومن و الیاف سلولزی استفاده شده است و برای آنکه این نوع ورق‌ها ضد آب و کاملا مقاوم و مستحکم باشند، از نوعی رزین و رنگ دانه‌های طبیعی نیز در آن استفاده می شود.

مشخصات فنی ورق آندوویلا_ ویلانما

وزن هر مترمربع از ورق‌های آندوویلا 3 کیلوگرم می‌باشد، در نتیجه می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ورق‌های آندوویلا سبک بودن آن‌ها است. ورق آندوویلا توانسته‌ است رتبه اول در کم وزن‌ترین پوشش سقفی را از آن خود کنند. ویژگی کم وزن بودن ورق‌های آندوویلا به افزایش سرعت در بارگیری، تخلیه و نصب آسان آن‌ها کمک ویژه و بسزایی کرده است. از آن جایی که جنس ورق‌های آندوویلا از مواد طبیعی شامل بیتومن و الیاف سلولزی است، از انعطاف فوق العاده بالایی برخوردارند.

 رنگ بندی ورق های آندوویلا طبق عکس از بالا به پایین به شرح ذیل می‌باشد:

  • قهوه‌ای سوخته
  • قرمز
  • آجری
  • سبز
مقایسه ی سقف شیب دار آندوویلا با سقف شیب دار طرح سفالی
رنگ بندی ورق های آندوویلا

چرا باید از متریال آندولین و آندوویلا استفاده کنیم؟

ورق‌های آندوویلا در تحمل بیشترین وزن، حرف اول را در بین انواع ورق‌های مورد استفاده در پوشش سقف‌های شیبدار می‌زنند. این ورق ها قادرند به طرز فوق العاده شگفت انگیز و منحصر به فردی وزن 350 کیلوگرم را تحمل کنند، این میزان تحمل وزن واقعا فوق العاده می‌باشد. از این رو چنین قابلیت تحمل وزنی که ورق‌های آندوویلا دارند باعث می‌شود اگر شخصی در زمستان بر روی سقف رفت تا برف‌ها را پارو کند، به راحتی بتواند بر روی این نوع سقف راه برود و بدون ترس از شکستگی کار خود را انجام دهد.

یکی دیگر از مزایا و دلایل افزایش فروش ورق آندولین و آندوویلا و اجرا در پوشش سقف‌ها عایق صدایی است که در آن‌ها به کار رفته است، چرا که این نوع از سقف‌ها می‌توانند بهترین عایق صدا باشند. چنین ویژگی برای افرادی که در مناطق شمال کشور زندگی می‌کنند کارایی فراوانی دارد. در مناطق شمالی کشور بارش باران بسیار زیاد است و استفاده از پوشش‌های سقفی آندوویلا باعث می‌شود صدای ناشی از برخورد قطرات باران با سقف، وارد محوطه داخلی خانه نشود. حتی زمانی که شرایط جوی به صورت ویژه‌ای تغییر می‌کند و بارش تگرگ آغاز می‌گردد، با وجود سقف شیب دار آندوویلا هیچ صدایی از برخورد دانه‌های تگرگ با سقف وارد محوطه داخلی خانه و یا ویلا نمی‌شود.

سقف‌های آندولین و آندوویلا در پایین‌ترین و بالاترین دمای ممکن باز هم قادر هستند تا مقاومت خود را حفظ کنند و به هیچ وجه تغییر شکل ندهند، چرا که این نوع از سقف‌های شیبدار در برابر دمای حداقل 30- و حداکثر 105 درجه سانتی گراد مقاوم می باشند. همانطور که اشاره کردیم، جنس سقف‌های شیب دار آندوویلا از مواد طبیعی است و از این رو هیچ وقت دچار خوردگی و پوسیدگی نخواهند شد.

مروری بر ورق طرح سفال و کاربردهای آن _ ویلانما

پوشش‌های سقفی طرح سفالی برخلاف سقف آندوویلا از ورقه‌های گالوانیزه خام تولید می‌شوند. این ورق پس از مرحله ساخت، وارد مرحله رنگ آمیزی می‌شود که رنگ آمیزی آن‌ها نیز به صورت استاتیک و کوره‌ای می‌باشد. سقف‌های شیب دار طرح سفال تنوع رنگ‌ بالایی شامل قهوه‌ای، آجری، آبی، سبز و نارنجی دارند. این رنگبندی به خریداران قابلیت انتخاب وسیع تری می‌دهد. ضخامت‌هایی که هر تایل طرح سفالی می‌تواند براساس آن‌ها تولید شود شامل 0.4، 0.5 و 0.6 میلی متر با ابعاد 98 سانتی متر طول و 37 سانتی متر عرض است و پوشش مفید آن 33 درصد مترمربع می باشد.

از بیشترین موارد کاربرد سقف‌های شیب دار طرح سفالی می‌توان به استفاده از آن‌ها در سقف ویلاها، ورودی منازل، اجرای سردرب پارکینگ، آلاچیق ها و اجرای پیشانی ساختمان‌ ها اشاره کرد. ورق‌های طرح سفال نمای زیبایی به ساختمان و یا ویلای شما می بخشند. ورق طرح سفال از دور کاملا شبیه به ورق‌های سفالی می‌باشند اما مشکلاتی نظیر سنگینی، نصب زمان بر، پوسیدگی، شکستگی و خوردگی ورق‌های سفالی را ندارند. ورقهای طرح سفال بسیار سبک هستند و از این رو نصب آن‌ها نیز بسیار سریع و آسان می‌باشد.

عکس پایین نمونه‌ای از ورق طرح سفال ایتالیایی یا همان ژنوا زیر دستگاه رولفرمینگ می‌باشد.

ورق طرح سفال ایتالیایی یا ژنوا
ورق طرح سفال ایتالیایی یا همان ژنوا زیر دستگاه رولفرمینگ

خدمات اجرا سقف شیبدار آندوویلا، سقف شیبدار طرح سفالی و سایر خدمات سقف توسط شرکت ویلانما در اقصی نقاط ایران عزیز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ویلایی دماوند، آبسرد، گیلاوند، مناطق شمال ایران اعم از نور، رویان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمک آبرود، کلاردشت، کلارآباد، نوشهر و همچنین استان‌های کرمان، اصفهان، شیراز، قم، کاشان و تمام مناطق ویلایی و همچنین همه استان‌های ایران با حمل و نصب به صورت کامل و به قیمت روز تهران انجام می‌شود. تنها برای شهرهای خارج از محدوده تهران برای استقرار اکیپ اجرایی شرکت باید از طرف کارفرما اسکان تهیه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا