وبلاگ

مقایسه سقف های شیب دار شینگل و دکرا

ورق شینگل و دکرا هر دو سنگریزه دار هستند و در عین حال مقاوم و زیبا

از سقف‌های شیبدار شینگل استفاده کنیم یا دکرا؟

به طور حتم تاکنون سقف های شیب دار زیادی را دیده‌اید و شاید نام برخی از انواع آن‌ها را هم شنیده باشید، اما کاملا با آن‌ها آشنایی نداشته باشید و دقیقا ندانید از چه نوع سقف شیب داری در ساختن سقف ویلا، ورودی ساختمان، اجرای سردرب پارکینگ، آلاچیق و غیره استفاده می‌شود. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با دو نوع سقف شیب دار شینگل و دکرا آشنا کنیم تا تفاوت‌های بین آن‌ها را نیز مشاهده کنید.

معرفی پوشش سقف شینگل

یکی از رایج‌ترین ورق هایی که در پوشش سقف ساختمان‌های اداری، مسکونی، ویلایی، تجاری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد، سقف شیب دار با متریال سنگریزه‌ای شینگل می‌باشد. البته از سقف‌های شیب دار شینگل در نمای ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شود. لایه‌هایی که با یکدیگر ترکیب شده‌اند و سقف شیبدار شینگل را ایجاد کرده‌اند شامل قیر فرآوری شده، نفت و سیلیس می‌باشند.

جالب است بدانید که در طراحی و اجرا سقف‌ شیبدار از نوع شینگل، بیشتر از همه به مواردی مانند مقاومت در برابر ضربه، تغییرات آب و هوایی، ایزولاسیون در برابر تغییرات دمایی و البته شکل گیری به فرم‌های دلخواه توجه شده است. از این رو سقف‌های شیب دار از نوع شینگل دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه هستند و به راحتی آسیب نمی‌بینند. همچنین با افزایش و کاهش دما دچار تغییر شکل و آسیب پذیری نمی‌شوند و در نهایت باید بگوییم که این نوع از سقف‌های شیب دار به گونه‌ای ساخته شده‌اند که هنگام فرم دهی به راحتی شکل پذیر می‌باشند.

برای مقاومت هر چه بیشتر سقف‌های شیبدار شینگل از فایبرگلاس در ساخت آنها استفاده می‌شود. از طرفی برای آنکه این نوع پوشش‌ سقف شیب دار بتواند ثبات رنگی خود را حفظ کند و به هیچ وجه دچار رنگ پریدگی نشود، در رنگ پردازی آن‌ از گرانول‌های سنگی استفاده می‌شود.

عکس اجرایی زیر مربوط به نصب ورق شینگل دولایه قهوه‌ای با زیرسازی چوب osb می‌باشد.

نصب ورق شینگل دولایه قهوه‌ای
نصب ورق شینگل دولایه قهوه‌ای با زیرسازی چوب osb

ویژگی منحصر به فرد انتخاب شینگل

از دیگر ویژگی‌های سقف‌های شیب دار شینگل می‌توان به مقاوم بودن در برابر نفوذ آب و اشعه خورشید، امکان تردد بر روی آن‌ها، انعطاف پذیری مناسب و دوام و طول عمر بالا اشاره کرد. یکی از بهترین مزایای انتخاب ورق شینگل، زیرسازی آن است که باید حتما بعد از آهن کشی و شاسی کشی چوب چهارتراش روسی، از چوب او-اس-بی 12 میل استفاده شود.

با نصب این چوب ضد آب سقف شیروانی هم از نظر آب بندی کاملاً محفوظ می‌ماند و هم تردد روی سقف بلامانع می‌شود و خیلی راحت می‌توان روی سقف شیروانی راه رفت، زیرا سقف با پوشش چوب او-اس-بی کاملا فرش می‌شود. نکته دیگر این است که چون شینگل حالت ایزولاسیون دارد، دیگر نیازی به استفاده از عایق‌های پشم شیشه و یا پشم سنگ نیست و خود شینگل با نصب عایق بخاربند، هم عایق صدا و هم عایق سرما و گرما می‌باشد.

آشنایی بیشتر با ورق‌های دکرا

پس از آشنایی با سقف‌های شیب دار سنگریزه ای شینگل، نوبت به آشنایی با سقف‌های شیب دار سنگریزه ای دکرا می‌رسد. در متریال سنگریزه‌ای دکرا از مدرن‌ترین فناوری‌ها و تکنولوژی روز در طراحی و تولید آن‌ها استفاده شده است. سقف‌های شیب دار دکرا دارای لایه‌های تشکیل دهنده متعددی هستند که شامل فولاد، زینک آلوم، آکریلیک رزین، لایه پایه‌ای، سنگریزه‌های طبیعی و لعاب می‌باشند و هر کدام از این لایه‌ها ویژگی منحصر به فردی را در سقف شیب دار دکرا ایجاد کرده‌اند.

بررسی لایه‌های تلفیقی دکرا

در این بخش به بررسی ویژگی های برخی از لایه های دکرا می پردازیم. دومین لایه دکرا یعنی لایه زینک آلوم، توان ماندگاری بالایی را در دکرا ایجاد می‌کند و از هر گونه خوردگی در این نوع پوشش سقف شیبدار جلوگیری می‌کند. لایه پایه‌ای در دکرا باعث چسبندگی سنگریزه‌های طبیعی بر روی این پوشش سقف شیب دار می‌شود. لایه سنگریزه متشکل از سنگریزه‌های طبیعی است که غیر قابل اشتعال هستند و از هرگونه ورود صدا (مانند صدای باران) به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند. لایهٔ نهایی در دکرا یعنی لایه لعاب نیز مانع از هرگونه نفوذ گرد و غبار به داخل سنگریزه‌های طبیعی بر روی سقف شیبدار دکرا می‌شود.

استفاده از عایق حرارتی پشم سنگ دو اینچ با دانسیته 30 با فویل آلومینیوم روی لایه اول و زیر لایه دوم چوب چهارتراش روسی باعث می‌شود تا از نظر عایق بندی، سقف شیبدار کاملا محفوظ باشد و در دماهای مختلف جوی مقاومت بالاتری داشته باشد.

وزن دکرا و مقاومت این محصول _ ویلانما

با توجه به اینکه وزن سقف شیب دار دکرا در هر مترمربع برابر با 7 کیلوگرم می‌باشد، می‌توان گفت که این نوع سقف یکی از انواع سقف‌های شیب دار سبک است. سقف‌های شیب دار دکرا در برابر زلزله، باد، طوفان، گردباد و یخ زدگی بسیار مقاوم می‌باشند. جالب است بدانید که سقف‌های شیب دار دکرا تحمل 360 کیلوگرم برف در هر مترمربع را دارند و می‌توانند در برابر سرعت باد، طوفان و گردباد تا 200 کیلومتر در ساعت مقاوم باشند.

از دیگر ویژگی‌های سقف‌های شیب دار دکرا می‌توان به مقاوم بودن آن‌ها در برابر آتش سوزی و همچنین عدم پوسیدگی، خوردگی و فرسودگی، عدم تغییر رنگ آن‌ها در برابر اشعه خورشید و تابش مستقیم نور خورشید، قابلیت استفاده از آن‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت در برابر تغییر ناگهانی آب و هوا، نصب آسان و سریع و عدم ریزش سنگریزه‌های آن اشاره کرد.

سفارش و خرید متریال سنگریزه‌ای دکرا کینگستون با قیمت مناسب

به دلیل تحریماتی که متوجه کشورمان شده است، در حال حاضر امکان وارد شدن برند دکرا از کشور نیوزلند وجود ندارد و تعداد محدودی در داخل کشور موجود است که آن هم کامل نیست. اما خوشبختانه این متریال سنگریزه‌ای توسط شرکت کینگستون تحت لیسانس کشور کانادا تولید و عرضه می‌گردد. این محصول دقیقا همان تلفیقات ورق دکرا را دارد و هم میهنان عزیز می‌توانند با خیال آسوده و با قیمت مناسب‌تر این متریال را تهیه نمایند، زیرا در همان قالب دکرا و با همان کیفیت تولید می‌گردد و دیگر هیچ نگرانی از بابت کسری‌ها و متعلقاتی مانند تیزه و باکس و غیره وجود ندارد.

ورق کینگستون کانادا می‌تواند در رابطه با پوشش سنگریزه‌های طبیعی به طور سفارشی نیز تولید گردد. مثلا اگر مشتری بخواهد که رنگ آبی با سنگریزه‌های مشکی به صورت کمتر یا بیشتر تلفیق شود، این امکان در هنگام سفارش ورق وجود دارد. شرکت ویلانما از نمایندگان فعال شرکت تولیدی کینگستون کانادا می‌باشد. ما می‌توانیم هم در خصوص فروش این متریال با گارانتی 50 ساله شرکتی و هم در رابطه با اجرای این متریال سنگریزه‌ای، با ارائه رزومه‌های اجرایی متنوع در اکثر شهرهای ایران در خدمت شما ایرانیان عزیز در سراسر کشور باشیم.

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا